• Regals d’empresa personalitzats per Nadal: panera o experiència?

Regals d’empresa personalitzats per Nadal: panera o experiència?

Fent País ofereix experiències a Catalunya i factura un 35% anual entre desembre i gener

Nil Camprubí (a la derecha), CEO de Fent País | Cedida
Nil Camprubí (a la derecha), CEO de Fent País | Cedida
Barcelona
10 de Desembre de 2019
Act. 10 de Desembre de 2019
Contingut de marca

Una panera amb un bon pernil, vi de qualitat i dolços nadalencs és difícil de rebutjar. Però també ho és una escapada de cap de setmana al Pedraforca, un vol en parapent o un sopar a l’Observatori Fabra. Els regals de Nadal que fan algunes empreses als seus treballadors han evolucionat i hi ha una startup especialista en experiències que ara també n’ofereix a les companyies que volen anar més enllà del lot de productes tradicional. És Fent País, una empresa que ven experiències de petit format a Catalunya. Al Nadal, facturen un 35% del total de l’any.

 

A la demanda tradicional en aquesta època, especialment de les capses regal –en què qui la rep pot triar entre un conjunt d’experiències–, s’afegeixen ara els regals d’empresa. “L’any passat vam rebre peticions sense que se’ns hagués ocorregut, però enguany ho hem incentivat”, explica el CEO de la cooperativa, Nil Camprubí. El treballador pot triar si vol la típica panera amb productes de proximitat o si prefereix una experiència. La decisió més habitual és la segona, com indica Camprubí: “Tots tenim de tot”. De fet, tant una opció com l’altra es poden personalitzar.

 

El treballador pot triar si vol la típica panera amb productes de proximitat o si prefereix una experiència

En el cas del lot de Nadal, l’empresa pot posar-hi el seu logo i triar enviar-la a casa de cada empleat si així ho prefereix. Pel que fa a l’experiència, si l’empresa té un pressupost concret “fem una tria a mida i emetem un val regal per aquell import”. Les opcions que més agraden són les escapades de cap de setmana, tot i que també són les més cares. Les opcions van des dels set fins als 620 euros. A l’època nadalenca tenen propostes temporals. Una és el caçations per fer en família, que consisteix a buscar un tió amagat al bosc, i l’altra és durant la Garoinada de Palamós: “Tenim un vaixell de vela d’època per fer una volta per la costa”.

Empreses familiars

L’escapada formatgera és l’experiència que més èxit té actualment. Inclou una nit a una casa rural, degustació de formatges, una visita a l’obrador i veure les cabres i el procés de producció. Els àpats a restaurants de qualitat són també de les més comprades durant tot l’any. Però, què té de diferent d’altres propostes similars del mercat, com Smartbox o Wonderbox? “Només col·laborem amb empreses familiars de Catalunya; és un projecte amb la vista posada en la vessant econòmica, social i ambiental. Respectem el territori, no oferim conduir un Ferrari, per exemple”, diu Camprubí. El 90% de les experiències són fora de Barcelona, ja que un dels seus objectius és també incloure tot el territori.

L'experiència formatgera és la preferida per regalar a Fent País | Cedida

L'experiència formatgera és la preferida per regalar a Fent País | Cedida

Tots els hotels que hi col·laboren tenen menys de 30 habitacions, fet que és alhora un avantatge i un inconvenient. D’una banda, garanteix exclusivitat i tranquil·litat; de l’altra, la disponibilitat és limitada. De fet, una de les principals queixes que tenen els consumidors d’aquest tipus d’experiències en qualsevol de les plataformes és la restricció de dates que hi van associades. “Si no ho agafes amb temps, és complicat que trobis lloc i en dates que preveuen omplir, no es pot utilitzar el regal”, explica el CEO de Fent País. La diferència amb la competència, assegura, és que a la cooperativa “sempre està tot per escrit; no et trobes sorpreses quan truques per reservar”.

“Només col·laborem amb empreses familiars de Catalunya; és un projecte amb la vista posada en la vessant econòmica, social i ambiental"

La cooperativa preveu facturar 1,2 milions d’euros en tancar l’any. Des del 2013, quan van començar, han venut un total de 60.000 capses regal, que es poden comprar a 700 punts de venda, sobretot llibreries, botigues de regals i agències de viatge. Els col·laboradors arreu del territori s’han doblat en tres anys: dels 280 amb què comptaven el 2016, han passat a uns 600 a l’actualitat. Els uneix el respecte pel territori.