• FindThatLead té el mail del teu inversor

FindThatLead té el mail del teu inversor

Trobar el correu electrònic de qualsevol persona que tingui LinkedIn és més fàcil que mai

Gerard Compte i Christian Vitales són l'equip de FindThatLead
Gerard Compte i Christian Vitales són l'equip de FindThatLead
Aiats Agustí
11 de Febrer de 2016
Act. 11 de Febrer de 2016
Imagina que en comptes d'enviar una invitació per LinkedIn, envies un correu personal a aquesta persona amb qui t'interessa contactar. Això és FindThatLead, un plugin que s'instal·la a Chrome i que troba el correu electrònic de qualsevol persona que tingui un perfil a LinkedIn o Twitter.

"Ajudem als emprenedors a buscar el mail dels seus millors clients i futurs inversors", diu Gerard Compte, fundador de l'empresa, i explica que, bàsicament "hem creat un algoritme que troba mails de persones".

El mail que necessites
A més d'això, FindThatLead, amb tota la informació que recullen quan cerquen els correus de persones a Internet, ofereixen també un Automatic Lead Generation. "Això significa que recomanem persones segons els teus patrons de recerca", és a dir, si un emprenedor busca clients grans com ara inversors o compradors, la màquina aprèn dels seus hàbits i "li recomanem altres inversors o compradors que li puguin interessar". Aquesta opció encara no està disponible, però "sortirà al mercat aviat", afirma Compte.

L'eina és gratuïta fins a 40 mails al mes, 10 per setmana, "més del que necessita un emprenedor, ara, si el teu negoci és buscar clients per tercers, llavors sí que és de pagament", explica l'emprenedor.

L'algoritme funciona des del desembre del 2014. Actualment ja compta amb més de 10.000 descàrregues i uns 9.000 usuaris actius en més de 70 països, sobretot als Estats Units –amb un 80% de la facturació-. Per aquest motiu, un dels objectius de FindThatLead és "marxar cap allà per créixer".

"Tot va començar com una broma" 
L'empresa es troba incubada a Incubio i tenen com a mentors Simon Lee i Andrés Mansó i pròximament hi participaran altres advisors.

Precisament Compte va entrar a treballar al departament de màrqueting d'aquesta incubadora com a lead generator (comercial). "Amb un programador ens vam dedicar a crear un algoritme per validar correus electrònics; quan ho vam tenir generat, vam veure que allò podria tirar endavant", explica l'emprenedor. "Rèiem amb en Cristian Vitales –el programador-, tot va començar com una broma", però llavors Incubio va proposar muntar la start-up.

"Dèiem, ostres! Facturarem 5.000 dòlars amb aquest programa! Visca!", diu l'emprenedor fent broma. "Actualment, amb pocs mesos de vida, i amb aquestes xifres, ja paguem els salaris", diu Compte, i "estem preparant una ronda de finançament de 200.000 euros per acabar de desenvolupar el producte", afegeix. Haver arribat fins aquí, en paraules del mateix Compte, "és un somni fet realitat".

"La vida de l'emprenedor és una porqueria" 
Compte comenta que per emprendre val molt la pena intentar entrar en entorns d'emprenedoria com Barcelona Activa, Connector, Incubio, perquè "la vida de l'emprenedor és una porqueria, el que val la pena és l'entorn de treball". El suport que diu Compte que han rebut per part de l'empresa de promoció econòmica de la capital catalana no té preu perquè "ningú és Steve Jobs o Mark Zuckerberg".

L'emprenedor destaca les instal·lacions i els serveis, però també l'oportunitat de participar en esdeveniments com ara el 4YFN: "Per nosaltres és la fira de l'any, la gran majoria de participants d'aquesta fira són, o bé comercials, o bé start-ups que volen vendre", precisament el públic potencial de FindThatLead. "Tothom qui hi participa té un perfil de LinkedIn ben treballat i l'empren com a eina de networking, aleshores qualsevol d'ells pot fer servir FindThatLead", per tant, augura Compte que "tindrem milers de descàrregues en aquesta edició del 4YFN".

El somni americà
Si segueixen la tendència de l'any passat, segur que els anirà bé: "Vam començar al 4YFN amb 100 usuaris i el vam acabar amb 1.000". En aquella ocasió –només quatre mesos després d'indicar el projecte al novembre del 2014- van poder parlar amb directius de LinkedIn, així com amb dos dels seus principals clients, Force Manager i Kompyte. Enguany comptaran amb un espai propi per "fer soroll" dins de l'estand de Barcelona Activa.

Compte espera arribar "en un parell de mesos" a assolir una facturació de 10.000 euros al mes i contractar dues persones més. Ara bé, el gran objectiu de FindThatLead és fer el salt als Estats Units: "Si poguéssim entrar a l'acceleradora 500 o la Y Combinator seria genial, són la Meca de qualsevol start-up del món".

VIA Empresa regala cinc entrades individuals per al 4YFN entre els seus subscriptors.