Colvin, la startup catalana de compra de flors online, aterra a Itàlia amb l’objectiu de replicar l’èxit aconseguit a Espanya. L’empresa ha escollit aquest país com el primer per iniciar la seva expansió a l’estranger perquè “als italians els encanta comprar i regalar flors i gastar en promig més del doble que als espanyols”, assenyala la startup en un comunicat.
El servei està operatiu a totes les ciutats italianes excepte Calabria i les illes. El preu oscil·la entre els 25 i els 50 euros segons el ram seleccionat, a escollir entre les dues col·leccions disponibles. Els rams també es poden personalitzar amb missatges o dedicatòries per a regals o ocasions especials. Així mateix, Colvin també ofereix rebre un ram periòdicament gràcies al servei de subscripció, a partir de 22 euros.
La startup, nascuda a Barcelona a finals del 2016, ja ha aconseguit finançament per valor de 3 milions d’euros, gràcies a tres rondes d’inversió, la segona de més de 2 milions d’euros tancada el desembre del 2017.
L’èxit de Colvin es troba en entregues en un termini de 24 hores i en la simplificació de la cadena de subministrament, que ha permès a les empreses oferir als consumidors flors fresques a preus molt atractius, fins a un 50% menys que els estàndards de mercat. A més, la fórmula de “satisfet o reemborsat” permet a l’usuari rebre un ram nou sense cost addicional.
“Volem convertir-nos en la marca de flors líder a Europa. Avui en dia, més del 40% de les comandes que rebem provenen de clients fidels que ja han comprat en la nostra plataforma abans. Itàlia representa un punt de partida estratègic per a seguir creixent i aportar innovació al mercat de les flors”, assenyala el cofundador de Colvin, Sergi Bastardas.