
19
de Març
de
2015
Act.
22
de Juliol
de
2015
"Quant saps del món digital?". Molt, poc, o fins i tot un "no sé fins a quin punt en sé", serviria com a resposta. De fet, aquesta darrera és la més habitual, ja que les noves generacions són nadiues digitals que no poden diferenciar entre la cosa apresa cada dia i entre el coneixement més especialitzat.
Aquesta pregunta que hem formulat és la mateixa que fa Foxize School per mostrar la importància que ha pres el món digital en els nostres dies. Ja no és qüestió de tenir uns quants professionals especialitzats en l'àmbit, ara ja estem en un "moment determinat molta gent és conscient de la necessitat d'actualitzar-se", explica el fundador i CEO de l'escola, Fernando de la Rosa.
I és que Foxize School és una start-up que neix amb l'objectiu d'oferir cursos curts, a un preu assequible i adaptat a les necessitats específiques dels seus estudiants. La major part dels seus programes tenen una durada de 3 hores i costen 90 euros, el que els permet, segons De la Rosa, "atraure els qui tenen diners per pagar un màster, però no tenen temps; i als qui tenen temps, però no prou recursos".
15.000 alumnes arreu d'Espanya
L'escola té més de 50 cursos a la plataforma, prop de 15.000 alumnes i 250 professors, cadascun especialitzat en una matèria diferent. Tot i que ofereixen formació tant a Barcelona –on van néixer fa 2 anys-, com a Madrid, és a la capital catalana tenen on més activitats. En paral·lel, tenen cursos online per als qui no tenen cap de les dues seus a prop.
Més enllà de ser un centre especialitzat en coneixement digital, Foxize School destaca també per comptar amb docents que han sigut valorats pels alumnes, "els jutges de l'escola". De la Rosa detalla que tot candidat ha de passar un primer curs de prova on els estudiants el valoren. "Si la classe no ha sigut bona, no seràs professor", diu el fundador, qui afegeix que això no és motiu de ser "descartat". A aquest professional se l'ajuda a millorar des d'una perspectiva docent i se li dóna, amb el temps, una nova oportunitat.
Amb l'objectiu de mantenir una oferta a bons preus, el fundador assegura que no contemplen cap acord amb una universitat catalana per a què reconegui els seus títols. "Posar el segell d'un centre suposa incrementar un 20% el cost de la formació. I per a què serviria? Per a dir que tenim el seu segell? Considerem que no aporta cap valor extra, pel que preferim crear la nostra pròpia marca i que guanyi prou valor per ser reconeguda", defensa.
A més a més, l'ideòleg del projecte, assegura que aquest tipus de formacions de curta durada són més efectives que les tradicionals: "Pensa en un curs de nou mesos, amb classes espaiades i amb informació més general. Què hi aprens? No pots pair tota la informació". Així defensa els programes de poques hores que ells proposen, temps suficient per aprendre sobre matèries concretes.
Formació adaptada al moment
"Al principi vam centrar-nos en comunicació, xarxes socials i e-commerce, però ben aviat vam veure que ens equivocàvem. Cada ciutat és diferent, i aBarcelona hi ha més interès en l'àrea els negocis i la innovació; i a Madrid, en l'e-commerce", recorda el CEO.
Ara tampoc estan exempts de canvis constants. De la Rosa subratlla que vora el 60% dels cursos es van repetint, mentre que el 40% restant es renoven constantment per treure el que perd demanda i incloure noves formacions. "Ara el que es busca és aprendre sobre economia col·laborativa i impressió 3D, i aquesta és la novetat formativa que tenim ara", afegeix. Esmenta, també, la gestió de vendes online i l'enriquiment de les habilitats digital com dues de les demandes formatives que creu que més es buscarà en els pròxims mesos.
No hi ha edat, hi ha motivació
Els perfils d'estudiants no estan segmentats per edat, sinó per coneixement. Un dels grups està format per estudiant d'entre 33 i 36 anys que volen posar-se al dia digitalitzar-se; un altre, per persones d'edat diverses que s'han quedat o es quedaran aviat sense feina i volen fer un gir a la seva carrera professional.
Finalment, De la Rosa esmenta diversos col·lectius de tècnics especialistes en camps diferents i que volen ampliar els seus coneixements en algun tema en concret.
Créixer amb el suport de l'alumnat
La constitució de l'empresa es va fer mitjançant 150.000 euros de capital aportat per De la Rosa i per Albert Garcia Pujadas –també soci i fundador- i un posterior crèdit ENISA de 30.000 euros.
En tot aquest procés, Barcelona Activa ha tingut un paper fonamental. Ha sigut l'entitat que ha orientat el naixement de l'empresa, un suport que el CEO valora positivament i que recomana a tots aquells que volen emprendre i no tenen experiència prèvia.
Actualment són sis socis i esperen seguir creixent amb una campanya de crowdfunding que Foxize School llençarà al mes d'abril per captar fons d'alumnes i usuaris que simpatitzin amb la docència que imparteixen. La seva aposta sorgeix del desig de "fer partícips tots els alumnes", remarca De la Rosa, qui considera que el resultat d'aquesta acció serà "un bon indicador per mesurar l'acceptació i innovació que han aportat al mercat".
Aquesta pregunta que hem formulat és la mateixa que fa Foxize School per mostrar la importància que ha pres el món digital en els nostres dies. Ja no és qüestió de tenir uns quants professionals especialitzats en l'àmbit, ara ja estem en un "moment determinat molta gent és conscient de la necessitat d'actualitzar-se", explica el fundador i CEO de l'escola, Fernando de la Rosa.
I és que Foxize School és una start-up que neix amb l'objectiu d'oferir cursos curts, a un preu assequible i adaptat a les necessitats específiques dels seus estudiants. La major part dels seus programes tenen una durada de 3 hores i costen 90 euros, el que els permet, segons De la Rosa, "atraure els qui tenen diners per pagar un màster, però no tenen temps; i als qui tenen temps, però no prou recursos".
15.000 alumnes arreu d'Espanya
L'escola té més de 50 cursos a la plataforma, prop de 15.000 alumnes i 250 professors, cadascun especialitzat en una matèria diferent. Tot i que ofereixen formació tant a Barcelona –on van néixer fa 2 anys-, com a Madrid, és a la capital catalana tenen on més activitats. En paral·lel, tenen cursos online per als qui no tenen cap de les dues seus a prop.
Més enllà de ser un centre especialitzat en coneixement digital, Foxize School destaca també per comptar amb docents que han sigut valorats pels alumnes, "els jutges de l'escola". De la Rosa detalla que tot candidat ha de passar un primer curs de prova on els estudiants el valoren. "Si la classe no ha sigut bona, no seràs professor", diu el fundador, qui afegeix que això no és motiu de ser "descartat". A aquest professional se l'ajuda a millorar des d'una perspectiva docent i se li dóna, amb el temps, una nova oportunitat.
Amb l'objectiu de mantenir una oferta a bons preus, el fundador assegura que no contemplen cap acord amb una universitat catalana per a què reconegui els seus títols. "Posar el segell d'un centre suposa incrementar un 20% el cost de la formació. I per a què serviria? Per a dir que tenim el seu segell? Considerem que no aporta cap valor extra, pel que preferim crear la nostra pròpia marca i que guanyi prou valor per ser reconeguda", defensa.
A més a més, l'ideòleg del projecte, assegura que aquest tipus de formacions de curta durada són més efectives que les tradicionals: "Pensa en un curs de nou mesos, amb classes espaiades i amb informació més general. Què hi aprens? No pots pair tota la informació". Així defensa els programes de poques hores que ells proposen, temps suficient per aprendre sobre matèries concretes.
Formació adaptada al moment
"Al principi vam centrar-nos en comunicació, xarxes socials i e-commerce, però ben aviat vam veure que ens equivocàvem. Cada ciutat és diferent, i aBarcelona hi ha més interès en l'àrea els negocis i la innovació; i a Madrid, en l'e-commerce", recorda el CEO.
Ara tampoc estan exempts de canvis constants. De la Rosa subratlla que vora el 60% dels cursos es van repetint, mentre que el 40% restant es renoven constantment per treure el que perd demanda i incloure noves formacions. "Ara el que es busca és aprendre sobre economia col·laborativa i impressió 3D, i aquesta és la novetat formativa que tenim ara", afegeix. Esmenta, també, la gestió de vendes online i l'enriquiment de les habilitats digital com dues de les demandes formatives que creu que més es buscarà en els pròxims mesos.
No hi ha edat, hi ha motivació
Els perfils d'estudiants no estan segmentats per edat, sinó per coneixement. Un dels grups està format per estudiant d'entre 33 i 36 anys que volen posar-se al dia digitalitzar-se; un altre, per persones d'edat diverses que s'han quedat o es quedaran aviat sense feina i volen fer un gir a la seva carrera professional.
Finalment, De la Rosa esmenta diversos col·lectius de tècnics especialistes en camps diferents i que volen ampliar els seus coneixements en algun tema en concret.
Créixer amb el suport de l'alumnat
La constitució de l'empresa es va fer mitjançant 150.000 euros de capital aportat per De la Rosa i per Albert Garcia Pujadas –també soci i fundador- i un posterior crèdit ENISA de 30.000 euros.
En tot aquest procés, Barcelona Activa ha tingut un paper fonamental. Ha sigut l'entitat que ha orientat el naixement de l'empresa, un suport que el CEO valora positivament i que recomana a tots aquells que volen emprendre i no tenen experiència prèvia.
Actualment són sis socis i esperen seguir creixent amb una campanya de crowdfunding que Foxize School llençarà al mes d'abril per captar fons d'alumnes i usuaris que simpatitzin amb la docència que imparteixen. La seva aposta sorgeix del desig de "fer partícips tots els alumnes", remarca De la Rosa, qui considera que el resultat d'aquesta acció serà "un bon indicador per mesurar l'acceptació i innovació que han aportat al mercat".