• Gala Freixa, de Sheedo, en la llista 'Forbes' de menors de 30 anys

Gala Freixa, de Sheedo, en la llista 'Forbes' de menors de 30 anys

Tres noies espanyoles entren en el rànquing de joves amb més talent de la publicació nord-americana

Els reconeguts per la llista 'Forbes Under 30' | Cedida
Els reconeguts per la llista 'Forbes Under 30' | Cedida
Redacció VIA Empresa
Barcelona
10 de Desembre de 2018
Act. 11 de Desembre de 2018

La catalana Gala Freixa, cofundadora de Sheedo Paper, ha entrat en la llista d'un dels joves amb més talent de la revista Forbes. L'any 2014, aquesta emprenedora va impulsar una iniciativa per combatre l'impacte mediambiental de la indústria paperera mitjançant la creació d'un paper per usar i plantar. Ara, gràcies al seu projecte, ha entrat en la llista de perfils joves emprenedors que, segons la publicació nord-americana, tenen potencial per convertir-se en referents d'una generació, segons informen en un comunicat. 

Juntament amb Freixa, també han estat reconegudes dues joves més graduades en LEINN (Lideratge Emprenedor i Innovació) de TEAMLABS i de la Universitat de Mondragón. Es tracten d'Eider Etxebarria, cofundadora de BiziPoz i June Arrieta, fundadora de Zocco Handmade. L'any passat, un altre membre de LEINN, Enrique Cat, cofundador de Nostoc Biotech, també va entrar a la llista Forbes 30 Under 30. 

Sheedo, paper ecològic i sostenible

Sheedo, fundada per Freixa juntament amb Gonzalo Mestre, Gloria Cubianas i Carlos Sandoval, és una startup ecològica que fabrica paper artesanal a partir de fibra de cotó reutilitzada de la indústria tèxtil i que conté llavors en el seu interior, per la qual cosa és un material que no conté productes contaminants ni provoca la talla d'arbres. 

El paper està destinat principalment a empreses, per a presentar els seus materials de comunicació i màrqueting d'uan manera diferent, alhora que transmet el missatge que tots podem tornar alguna cosa bona a la naturalesa. 

Gràcies a aquest producte, la startup ha aconseguit canviar la mentalitat de més de 100 empreses que aposten per un màrqueting més sostenible, entre elles Coca-Cola, Danone, Google Play, HP, BP, l'Ajuntament de Barcelona o Telefónica.