• Gasport, omplir el dipòsit i pagar amb el mòbil

Gasport, omplir el dipòsit i pagar amb el mòbil

Un emprenedor proposa una app que guia el conductor a gasolineres de baix cost i permet abonar l'import amb el telèfon

Francesc Ribas i Yunier Córdova de Gasport
Francesc Ribas i Yunier Córdova de Gasport
Aiats Agustí
09 de Febrer de 2017
La crisi i les mesures de liberalització del mercat dels hidrocarburs han comportat una expansió econòmica de gasolineres low cost que venen carburant un 10% més barat que la mitjana. En aquest context, i aprofitant les oportunitats que ofereix la tecnologia, l'emprenedor Francesc Ribas llança Gasport, una aplicació de localització de gasolineres de baix cost que integra el pagament pel mòbil.

Gasolina barata i tecnologia
Durant els anys de crisi el consum de gasolina ha caigut i l'ús compartit del cotxe i les gasolineres de baix cost han pres popularitat. Les vendes de les gasolineres han caigut un 30% en aquests anys. La desregulació d'aquest mercat ha fet que durant aquests anys hagin aparegut 1.500 estacions de servei d'aquest tipus. La llei del 2013 permetia obrir gasolineres en polígons industrials sense necessitat del permís de cap ajuntament. Així, en un mercat que estava controlat en un 80% per grans operadors, actualment hi ha un 43% d'operadors independents.

Aquest tipus de gasolineres es caracteritzen per l'optimització i la reducció de marges, és a dir, automatització i minimització de costos. Aprofitant aquests dos factors, Ribas va decidir llançar una aplicació que mostra on són aquestes gasolineres, però que, a més, et permet fer el pagament directament des del telèfon.

Segons les paraules de l'emprenedor, Gasport és "una plataforma que posa en contacte els conductors habituals amb les benzineres econòmiques, estalviant temps i diners al conductor". L'aplicació guia l'usuari fins a l'estació de servei, un cop allà amb el dispositiu mòbil s'obre el sortidor amb el mòbil, es carrega el dipòsit, pagues amb l'smartphone "i te'n vas".

De cara a la gasolinera, i tenint en compte la caiguda de les vendes, Gasport procura ser el canal digital de les estacions de servei i oferir-los nous clients. L'aplicació recull totes les gasolineres de l'Estat espanyol i els seus preus perquè aquesta informació la publica el Ministeri d'Indústria. Actualment, Gasport compta amb dues gasolineres integrades en el seu sistema de pagament, una a Badalona i l'altra a Castellar del Vallès. La primera funcionarà a partir del 15 de febrer i la del Vallès estarà operativa a l'abril.

"De moment estem intentant trobar el millor encaix amb les gasolineres per començar a créixer en un futur pròxim", explica Ribas sobre aquestes proves pilot. L'empresa vol recollir informació dels seus usuaris per tal que les gasolineres associades puguin millorar el seu servei, fer promocions específiques i millorar la fidelització. L'aplicació, a més, facilita als autònoms una factura mensual de tots els repostatges fets amb l'aplicació.



"Preocupa els consumidors"
Ribas, que té experiència en altres startups i també en multinacionals, es va quedar a l'atur després de l'ERO de General Electric. En aquell moment, juny del 2015, va decidir centrar-se en el seu propi projecte. Després de treballar la idea i entrevistar-se amb conductors i gasolineres va trobar un possible encaix. El febrer de l'any passat va sortir la primera versió de l'aplicació.

Ara, després de 10 mesos disponible, ja supera les 10.000 descàrregues "sense haver-ne fet promoció", afirma Ribas i apunta que "darrerament amb la pujada del preu de la benzina hem notat un repunt de les descàrregues". Per tant es pot deduir que "aquest és un tema que preocupa els consumidors".

Actualment treballen tres persones en el projecte i fa tres mesos van guanyar un premi de Facebook que inclou suport al desenvolupament de startups mobile durant un any. "Més que l'ajuda econòmica -de 10.000 euros-, el reconeixement de Facebook té un gran significat", diu Ribas.

L'empresa, que està ubicada a Barcelona Activa, prepara una ronda d'inversió a mitjà termini per recollir 100.000 euros i assolir els seus objectius d'enguany: començar a facturar a l'agost i arribar a 1,5 milions de descàrregues. "Creiem que tenim futur perquè, tot i que hi ha apps similars, cap integra el sistema de pagament", explica Ribas, que diu que volen "convertir els estalviadors ocasionals en consumidors intel·ligents".