• Giftando, encerta sempre els teus regals

Giftando, encerta sempre els teus regals

La startup crea una xarxa social que guarda i comparteix les llistes de regals per a qualsevol tipus de celebració

Alberto Moya, un dels fundadors de Giftando
Alberto Moya, un dels fundadors de Giftando
Barcelona
13 de Juliol de 2017
Act. 24 de Juliol de 2017

Cada cop que arriba un aniversari, un casament o qualsevol celebració, arriba també el problema de pensar què regalar. Si es coneix prou bé la persona i se sap el que vol, no hi acostuma a haver cap problema. Però què passa quan la persona que fa anys és un company de feina o algú que no coneixem prou? “Acabes regalant uns mitjons perquè és el més típic i saps que segur que seran útils”, diu Alberto Moya, fundador de Giftando. Juntament amb un altre soci, l'emprenedor ha creat una xarxa social que guarda i comparteix les llistes de regals que un vol perquè les altres persones sàpiguen què regalar-li.

La startup, nascuda a finals de l’any passat, vol evitar l’estrès que provoca no saber què regalar si no es coneix prou la persona. Giftando és una plataforma en forma de xarxa social on els usuaris poden penjar llistes del que volen per Nadal, per l’aniversari, per la boda, amic invisible... i pujar els enllaços de les botigues on tenen aquest regal. “A l’empresa ja utilitzem l’app per fer-nos regals entre els treballadors. Tots tenim un perfil a la plataforma i ja hem fet regals a tres dels nostres empleats a través de Giftando, ja que si no seria impossible perquè no ens coneixem prou”, explica Moya.

El funcionament de la plataforma és força senzill: quan una persona es registra a Giftando, ha de crear-se un perfil propi i seguir les persones que vol tenir com a contactes perquè puguin accedir a les seves llistes. A més, cada cop que creï una llista de regals nova, l’usuari ha de pujar una foto de l’objecte, una definició sobre el regal, el preu i un enllaç a l’ecommerce on es pot comprar. Si es tracta d’un regal d’una botiga física, l’usuari escriu l’adreça del comerç i al clicar a sobre redirigirà als seus seguidors al Google Maps. Giftando també permet realitzar comentaris anònims perquè “si per exemple vull uns pantalons i m’he oblidat de posar la talla, qui me’ls vulgui comprar m’ho pot preguntar sense jo saber qui m’ho regalarà”, explica Moya.

Després de diverses proves, la startup acaba de llançar la versió definitiva de l'app Giftando i de Giftando Weddings

Giftando compta amb tres tipus de llistes de regals: la llista pública, que és aquella que tothom sap que existeix i tothom pot veure el que hi ha a dins; la llista privada, on la gent sap que la llista existeix però per entrar-hi ha de demanar permís al seu propietari; i la llista oculta, que ningú sap que existeix excepte qui té permís per entrar.

El desembre del 2016, la startup va llançar la primera versió de la plataforma, però després d’uns mesos de prova van veure que s'havia de redissenyar perquè s’entengués millor. L’aplicació definitiva ha sortit al mercat el passat dilluns 10 de juliol. Amb aquesta nova modificació, la startup mantindrà Giftando en forma d’app i crearà diverses subcategories en forma de pàgina web.

Giftando Weddings

Gràcies al mentoring que s'ofereix a les empreses que es troben a la incubadora de Glòries de Barcelona Activa, Giftando va veure que seria més fàcil funcionar per esdeveniments concrets. Per això fa un mes van treure la versió beta de Giftando Weddings, una subcategoria dins de Giftando per a la llista de bodes, i ara també han llançat la versió definitiva de la plataforma. En aquesta vertical del projecte, qualsevol parella que es casa pot tenir una pàgina web de la seva boda amb dades de l’enllaç, com els seus noms, la data, el lloc de la cerimònia i la llista de noces. Així, la parella pot posar tots els regals que vol i el seu preu, com per exemple, el preu de l’hotel de la lluna de mel o el preu del banquet de la boda; i els convidats poden contribuir a pagar aquestes despeses a través de Giftando Weddings. “Si aquesta vertical funciona, la idea és estendre-ho a diferents esdeveniments com baybshowers o aniversaris, entre d’altres; l’objectiu a llarg termini és tenir quatre o cinc verticals definides”, assenyala Moya.

Model de negoci

El model de negoci de Giftando es basa en un sistema d’afiliats. “Quan un usuari inclou un producte d’un ecommerce a la seva llista de regals i un amic seu compra l’objecte, nosaltres captem un percentatge de la venda”, explica l’emprenedor. En el cas de Giftando Weddings, la startup es queda un 6% de la despesa total realitzada en la llista de bodes.

L'empresa s'emporta un percentatge de cada venda realitzada a través de la seva plataforma

La startup, que s’ha finançat amb recursos propis gràcies a la consultora Ulbe Group en la qual treballen els dos socis fundadors, va començar amb 150 usuaris i ha arribat a doblar aquesta xifra. “Tanmateix, la majoria d’aquests usuaris es registraven i marxaven, perquè amb l’antic model de la plataforma no entenien com funcionava”. Per això, amb el llançament del nou disseny, l’empresa preveu arribar als 200 usuaris registrats a Giftando Weddings i 1.000 usuaris de l’app de Giftando a finals d’any.