• Heura, el pollastre 'veggie' del Celler de Can Roca

Heura, el pollastre 'veggie' del Celler de Can Roca

La startup Foods for Tomorrow crea una proteïna vegetal molt semblant a la carn i amb la qual aspira a assolir una facturació de mig milió d'euros aquest any

A dish made with Heura | Ceded
A dish made with Heura | Ceded
Barcelona
17 de Gener de 2018
Act. 18 de Març de 2019

D'activista a vendre productes al Celler de Can Roca. Resumida, aquesta és la història de Marc Coloma, fundador de Foods for Tomorrow, una empresa que desenvolupa aliments innovadors basats en vegetals. Coloma sempre havia defensat els drets dels animals a través de les seves accions i l'ONG que dirigia, però veia que només conscienciant a la població no n'hi havia prou, sinó que havia d'oferir una alternativa a la carn. Per això va crear Heura, una proteïna vegetal que s'assembla molt a un filet de pollastre i que restaurants tan importants com el dels germans Roca ja empren en els seus plats.  

"Les proteïnes vegetals tenen dues barreres d’entrada: molta gent no sap com cuinar-les i no són atractives”, explica Coloma. Per aquest motiu, l'emprenedor va decidir crear un nou producte que fos més atractiu i fàcil de cuinar en diferents receptes. Heura és una proteïna de nova generació i s’elabora amb un procés productiu en el qual s’aconsegueix una estructura molt fibrosa, “per la qual cosa quan la gent ho tasta creu que menja carn”, assenyala. Tal ha estat l'èxit d'Heura que l'empresa espera assolir una facturació de mig milió d'euros aquest any.

La recepta i formulació d'Heura ha estat dissenyada a Barcelona per l'equip de Foods for Tomorrow

La recepta i formulació d’aquest producte ha estat dissenyada a Barcelona per l’equip de 12 persones de Foods for Tomorrow. Tot i això, no són els únics que estan desenvolupant aquesta nova generació de productes vegetals innovadors, sinó que la startup barcelonina es va inspirar en les empreses nord-americanes que ja utilitzaven la tecnologia per a oferir aliments més sostenibles.

D’activista a emprenedor

“La idea de crear aquesta empresa és una conseqüència del meu passat com a activista”, explica Coloma. El fundador d’aquesta startup estava molt involucrat en la defensa dels animals i dirigia una ONG a Catalunya que vetllava pels seus drets. Coloma veia que dedicava molt temps a intentar conscienciar les persones sobre quines opcions alimentàries podien triar per no fer mal als animals però “sentia que en comptes d’informar la gent havia de fer un pas més enllà i oferir noves opcions”. De manera que, després d’un llarg recorregut de dos anys investigant, Foods for Tomorrow va néixer el febrer del 2017.

Per crear Heura, una part del procés productiu es fa a Barcelona, a Mercabarna, i l’altra part a Holanda, on l’empresa té un acord amb una companyia amb capacitat per augmentar la producció. A part, “buscàvem un lloc al centre d’Europa per quan comencem a exportar poder arribar a molts més indrets”, apunta Coloma.

Screen Shot 2017 08 04 at 16.23.19

Marc Coloma, fundador de Foods for Tomorrow | Cedida

Heura es pot adquirir a botigues especialitzades de barri i també en algunes cadenes de supermercats catalanes, com els supermercats Llobet. A més, també es pot trobar en restaurants, tant vegetarians de renom com El Celler de Can Roca.

L’empresa ja compta amb 135 clients i ha aconseguit una facturació de 115.000 euros en els vuit mesos des que està al mercat. Actualment, comercialitza a la majoria de províncies de l’Estat i ha començat a exportar a França.

El flexitarianisme, una nova tendència alimentària

Els principals clients de Foods for Tomorrow són “persones vegetarianes i veganes que troben en el nostre producte una cosa totalment diferent del que hi havia fins ara”, assenyala Coloma. A més, també està entrant amb força el flexitarianisme, que són totes aquelles persones que estan reduint activament el consum de carn i busquen proteïnes de més qualitat i més saludables

Heura és un producte molt versàtil i fàcil d’aplicar a diferents receptes i aquest és el valor afegit que intenta explotar Foods for Tomorrow. A través de la seva pàgina web i del seu compte d’Instagram, la startup ofereix contingut molt divers sobre de quina manera utilitzar Heura en els seus plats.

L'empresa ha aconseguit una facturació de 115.000 euros en els vuit mesos que porten al mercat

El màrqueting digital i la publicitat en el punt de venda han estat les dues eines publicitàries principals per donar a conèixer Heura. “Per una banda, els botiguers i restauradors estan sent uns grans prescriptors del nostre producte i, d’altra banda, el boca-orella funciona molt bé a les xarxes socials, ja que com es tracta d’un producte tan diferenciat, ha cridat l’atenció de la gent i s’ha compartit molt", apunta Coloma.

Tot i això, l’equip de Foods for Tomorrow no para d’innovar en el sector de l’alimentació i ja està desenvolupant més sabors amb Heura. També tenen previst llançar a mitjans d’aquest any una nova marca amb diversos productes 100% vegetals, com poden ser gelats o hamburgueses. De cara al 2018, l’empresa aspira a aconseguir una facturació de mig milió d’euros i entrar al mercat internacional.