Sovint es diu que la inspiració bé quan vol. No és una cosa que puguem controlar i molt menys preveure. Malgrat tot, inspirar-se en plena quarantena un dia que teletreballes i estàs mirant absort per la finestra trenca totes les expectatives. "Des de la finestra de casa quan estava treballant veia davant de casa un cartell d'"es ven", i vaig pensar com pot ser que en ple segle XXI seguim amb aquestes andròmines", recorda Manuel Martínez, fundador de Homebid, una startup que en breus llençarà un market place per a les subhastes d'immobles privats.
Martínez no es va treure la imatge del cartell del cap i va començar a donar voltes a possibles alternatives. "Em vaig adonar que la subhasta oferiria molts avantatges, però no és un mètode comú", exposa Martínez. Actualment, com recorda el fundador, la venda per subhasta d'immobles privats no és una pràctica habitual al mercat immobiliari espanyol. De manera que es va decidir a canviar aquesta tendència.
Manuel Martínez és, a més, director de Loud, una empresa de màrqueting amb la qual, en el moment en què li ve la idea de crear Homebid, participava en un programa de mentoratge de Barcelona Activa. "En aquest programa et reuneixen amb mentors que tenen un llarg recorregut en el món de l'empresa, de forma que vaig aprofitar per comentar la idea que tenia amb Homebid i els va agradar moltíssim", recorda Martínez. Tant va agradar que des d'aleshores Homebid ha estat la protagonista del seu pas per Barcelona Activa.
Ràpid, transparent i àgil
Aquests són els adjectius amb què a Martínez li agrada definir els avantatges que presenta el format de la subhasta d'immobles davant del mètode tradicional. "Ens aporta agilitat perquè al fixar una data de subhasta no eternitzes el procés i tothom pot veure les ofertes que es fan", explica el fundador. Per a Martínez aquesta forma de vendre i comprar pisos afegeix una mica de tensió en el comprador, qui ha de prendre una decisió més ràpida, ja que el dia de la subhasta està fixat.
Martínez: "Si la venda no es produeix o el client canvia d'opinió i vol retirar el seu pis de la web no cobrem res"
La web funcionarà de forma molt senzilla. Qualsevol es pot registrar com usuari de forma gratuïta, ja que Homebid només cobra comissió per venda. "Si la venda no es produeix o el client canvia d'opinió i vol retirar el seu pis de la web, no cobrem res", remarca Martínez. Tant venedors com compradors tindran accés a la web i s'organitzaran jornades d'open house perquè els interessats vagin tots en un o dos dies a veure l'immoble.
Homebid actuarà com a filtre dels habitatges que vulguin participar en la seva web. "És una manera de diferenciar-nos, penjarem aquells immobles que creiem que s'ajusten més als nostres estàndards", explica Martínez. De manera que en aquesta web el que trobarem és una selecció de l'oferta immobiliària. També trobarem pisos d'immobiliàries, ja que estan treballant en acords amb algunes d'aquestes empreses per oferir el catàleg més variat possible.
"Té sentit que el negoci es llenci ara que molts pisos sortiran al mercat"
Néixer en pandèmia per créixer en 'nova normalitat'
Homebid no ha notat l'impacte de la Covid-19 perquè ha estat el seu caldo de cultiu. Per bo o per dolent això fa que el seu futur es presenti molt diferent d'haver nascut en condicions "normals". "Té sentit que el negoci es llenci ara que molts pisos sortiran al mercat", exposa Martínez. En un mercat que està patint Homebid es presenta com una alternativa que reduirà el temps de compra-venda de pisos, per tant, tant compradors com venedors gaudiran abans de la seva transacció.
En la seva sortida futura al mercat tenen molt clar que volen apuntar a les zones urbanes. "Els nostres primers objectius són les àrees metropolitanes de Madrid i Barcelona", explica el fundador. A més llarg termini els seus ulls estan posats en altres ciutats de l'Estat i, més endavant, del món.