El consumidor vol tenir l'empresa a la seva disposició les 24 hores del dia i els 7 dies de la setmana. I com que aquests horaris no són assumibles en torns per a cap plantilla ni per a cap empresa, per sort, la tecnologia ens pot donar un cop de mà. La robotització pot cobrir un torn d'atenció al client el diumenge a les quatre de la matinada. Concretament els xat bots poden respondre a tots els seus dubtes i problemes al moment. Perquè si la marca no ho fa, haurà perdut un client. És per això que l’ús de bots de conversa per millorar l’atenció al client s’ha convertit en una eina bàsica per a les empreses. Una oportunitat de negoci en la qual ha posat l’ull Hubtype.
La startup desenvolupa eines perquè les empreses puguin crear els seus propis xat bots. Aquests assistents virtuals són programes informàtics que poden xatejar amb usuaris d’aplicació de missatgeria i resoldre tots els dubtes que tingui l’usuari al moment. “Volem ajudar a les companyies a millorar l’atenció al client a través de la missatgeria instantània per tal que el client pugui tenir una atenció de forma instantània”, explica el CEO i cofundador d’Hubtype, Marc Caballé. I ha estat la seva solució que els ha portat a treballar per grans companyies internacionals i a situar-se com el primer partner de l'Estat espanyol de WhatsApp.
Millorar l'experiència d'usuari
La vocació de Marc Caballé i el seu soci, Eric Marcos, per l'emprenedoria ve de lluny. Aquests dos informàtics ja van muntar una altra startup anteriorment i mentre treballaven en el projecte es van adonar del potencial que podien tenir els xat bots. És per això que el 2016 van decidir emprendre de nou per facilitar a les empreses l’ús d’aquests assistents virtuals. “Tenim 10 anys d’experiència treballant per compte d’altri, però quan emprens el teu propi projecte és com si fos la teva família. Requereix més sacrifici però t’omple més”, assenyala Caballé.
Hubtype ha estat premiada com la millor startup de xat bots a Berlín
Primer, Hubtype es va enfocar a oferir eines a les companyies perquè poguessin obrir canals de missatgeria instantània. Però amb el pas dels mesos van veure que “els xat bots aporten més valor” i per això van evolucionar cap a una solució híbrida. Així, la startup ofereix un software en el qual un bot de conversa pot atendre totes les peticions que són repetitives de forma automàtica, però si arriba un punt en què la màquina no resol el dubte, es passa a un agent humà. “Avui en dia els xat bots no són suficientment bons per atendre-ho tot de forma automàtica. De fet, si fas això acabes frustrant l’usuari”, apunta l’emprenedor.
La sartup, que compta amb un equip de 10 persones, té entre la seva cartera de clients grans empreses com HP, Massimo Dutti, CaixaBank, Zurich o Salomon, entre altres. La visió d’Hubtype és internacional, però en els seus inicis van començar amb el mercat local per proximitat i contactes.
Segons explica Caballé, no tenen un vertical de clients concret que sol·licitin les seves eines per crear assistents virtuals, ja que qualsevol empresa amb un equip tècnic pot utilitzar la seva plataforma. Ara bé, quan són els clients els que demanen que Hubtype els creï el xat bot, aquestes companyes solen ser majoritàriament del sector de la banca, l’asseguradora o el retail. “Són sectors en els quals és molt important no perdre el client, ja que el cost d’adquisició dels consumidors per a la banca o les asseguradores és molt elevat”, explica l’emprenedor. I també en el retail, “ja que en moments de gran demanda com el Blackfriday els comerços es saturen molt i poder disposar d’un software que resolgui els dubtes dels clients facilita molt la feina”, afegeix.
Partnership amb WhatsApp
Hubtype, que va tancar el 2017 amb una facturació de 60.000 euros i preveu assolir el milió el 2019, ha estat premiada com la millor startup de xat bots a l’International Chatbot Summit de Berlín, un dels esdeveniments internacionals més importants de la indústria dels bots de conversa. Per a Caballé, aquest premi “ens donarà més visibilitat i ens ajudarà a expandir el negoci a mercats internacionals on la marca Hubtype encara no és tan coneguda”.
WhatsApp ha escollit Hubtype per canalitzar l'entrada d'empreses al seu programa WhatsApp for Enterprise
A més, la startup s’ha convertit en el primer partner oficial de WhatsApp a l’Estat espanyol i un dels primers a escala mundial. L’app de missatgeria instantània ha escollit Hubtype per a canalitzar l’entrada d’empreses al seu programa WhatsApp for Enterprise, que permetrà als usuaris utilitzar WhatsApp per a parlar amb les seves marques.
La startup, que va assolir el break-even el 2017, va iniciar el projecte amb una petita ronda d’inversió i amb recursos propis. Ara bé, no descarten en un futur tornar-se a obrir al finançament extern per accelerar el creixement.