• Les 10 empreses de l'Ibex 35 més influents en xarxes socials

Les 10 empreses de l'Ibex 35 més influents en xarxes socials

Acciona, Iberdrola i Mediaset són les que més cotitzen a l'alça entre els perfils socials

El primer executiu d'una empresa de l'Ibex 35 guanya 112 vegades el sou mitjà de la companyia
El primer executiu d'una empresa de l'Ibex 35 guanya 112 vegades el sou mitjà de la companyia
Redacción VÍA Emprendida
Barcelona
29 d'Octubre de 2018

Les xarxes socials interessen a persones, empreses i viceversa. Però no totes són igual d'influents. Epsilon Techonologies ha elaborat el Panel Icarus Analytics amb les 10 empreses de l'Ibex 35 que tenen una rellevància més gran i una millor estratègia pel que fa a les xarxes socials.

 

Segons Epsilon, l'objectiu d'aquesta classificació és "aportar una visió sobre l'estat de les empreses de l'Ibex 35 en xarxes socials, conèixer la seva posició, mesurar el rendiment de les seves campanyes i accions digitals i entendre les tipologies de contingut que connecten amb els usuaris tenint únicament en compte els perfils socials corporatius". 

El trident inicial en mitjana de seguidors, interaccions i viral està format per Acciona, Iberdrola i Mediaset España. Les segueixen: Telefónica, Mapfre, Santander, BBVA, Repsol, Inditex i Meliá Hotels. Les 30 empreses del col·lectiu borsari han generat més de 6 milions d'interaccions durant els vuit primers mesos de l'any i confirmen així la seva nova política comunicativa. 

 
 
Les 10 empreses de l'Ibex 35 més influents en xarxes socials  
Infogram

Ara bé, també hi ha cinc empreses de l'Ibex 35 (ACS, Cie. Automotive, Grifols, Merlin Prop i Viscofan) que ara per ara no tenen xarxes socials oficials. 

De Facebook a Instagram

Entre les plataformes, destaca especialment Facebook com a líder en engagement amb un total de més de quatre milions d'interaccions generades en aquesta xarxa, el que suposa un 67% del total. La segueix Twitter i Linkedin amb un 14% i un 11%, respectivament. Per últim, Instagram obté una quota del 8% amb 510.221 interaccions fins al mes d'agost. 

No totes les estratègies funcionen per igual. En aquest sentit, Epsilon detalla que Acciona lidera gràcies al contingut de valor per a l'usuari, les fites de l'empresa i campanyes de conscienciació així com contingut principalment sostenible i mediambiental. A tall d'exemple, un hashtag: #InvierteEnElPlaneta. 

Iberdrola aposta per la generació de branding a través de patrocinis esportius en seleccions femenines o esports minoritaris així com sortejos. Mentrestant, Mediaset que té una gran comunitat tuitaire fa ús dels Gifs més populars coincidint amb diversos programes de la pròpia marca i Telefónica genera contingut de valor vinculat a la tecnologia i la innovació, sobretot a Linkedin. 

En definitiva, l'Ibex 35 també cotitza a l'alça a les xarxes socials.