• Impact gift, regals que van més enllà

Impact gift, regals que van més enllà

La startup ofereix lots de productes gurmet elaborats per fundacions que contracten persones amb diversitat funcional o en risc d'exclusió

Camilo Macies i Leentje Michiels, fundadors d'Impact Gift | Cedida
Camilo Macies i Leentje Michiels, fundadors d'Impact Gift | Cedida
Barcelona
03 de Desembre de 2020
Act. 13 de Desembre de 2020

Arriba la campanya de Nadal en un any extremadament complicat, però que no rebutja les tradicions. Un cop més moltes empreses es preparen per comprar els lots nadalencs per la seva plantilla i Impact Gift ofereix una alternativa als lots tradicionals incorporant una mirada d'inclusió. La startup de l'ecosistema de Barcelona Activa compon els seus lots de productes gurmet elaborats per fundacions que donen treball a persones amb diversitat funcional o que es troben en risc d'exclusió social.

"Volem oferir un producte que no només reporti un benefici al consumidor sinó que tingui un impacte social", resumeix Leentje Michiels, fundadora de la companyia. Però aquest no va ser l'enfocament inicial de la companyia. El poc temps que Impact Gift porta al mercat, des de 2016, els ha obligat a practicar la resiliència constantment. 

Michiels i el seu marit, Camilo Macies, van venir a viure a Barcelona amb la intenció de canviar d'aires i emprendre una nova empresa. "Veiem molt potencial a Barcelona i hi teníem família", recorda la fundadora. Primer l'empresa es va enfocar a oferir packs d'aliments locals per al turisme, el que definien com un petit tast de la gastronomia local o un souvenir diferent.

La seva idea inicial va triomfar ràpidament entre fires i congressos, on els regals per als participants eren els seus lots. No era el públic que inicialment havien planejat, però van apostar per aquesta via i a poc a poc, van anar creixent sense parar. La seva evolució es va veure truncada per la Covid. "Des del març els esdeveniments que teníem planejats es van cancel·lar. Hem pogut participar en alguns esdeveniments online en els quals enviàvem esmorzars o caixes de productes als participants", explica Michiels.

"Sento que hi ha molt interès, a les empreses els agraden els nostres productes i el nostre projecte"

Productes en contacte amb el seu entorn

Malgrat el mal tràngol que ha suposat la Covid per a l'empresa aquesta s'ha mantingut fidel a la línia de treballar que van començar fa un any: oferir un servei que tingués un impacte social i no només econòmic. És una oferta que està en diàleg amb l'entorn en què opera l'empresa, no només pels productes de proximitat que inclouen en els seus lots, sinó per la preocupació i el treball en comunitat amb col·lectius que sovint queden al marge del mercat productiu.

L'aposta d'Impact Gift ha estat recompensada com explica Michiels: "Sento que hi ha molt interès, a les empreses els agraden els nostres productes i el nostre projecte". Són justament les empreses el seu principal target durant la campanya de Nadal, ja que volen reivindicar-se com una alternativa tant per diversitat com per compromís social als lots nadalencs tradicionals.

De cara al futur, però, no volen encotillar-se només oferint lots personalitzables a companyies i volen potenciar la venda d'aquests productes a compradors individuals, una pràctica que tot just comencen aquest mes de desembre.