Dins de l'entorn de Barcelona Activa no només viren centenars d'startups diverses sinó que també trobem companyies que dediquen la seva força de treball a fer florir només iniciatives empresarials. Aquest és el cas d'Impulse to Grow, una empresa que s'enfoca a impulsar startups perquè creixin oferint acompanyament, consell i intermediació. El projecte neix en un moment complicat per l'economia global, el 2009. En Paco Badia, qui des del 2000 ja dirigia startups tecnològiques, va decidir que volia canviar l'enfocament de la seva feina però no el cor de la mateixa, ja que volia seguir treballant amb empreses emergents. "Quan t'incorpores com a CEO a una startup xafes la creativitat, però quan assessores ajudes a créixer tant a les persones com al projecte. És una altra visió", explica Badia, qui fa més de deu anys que segueix aquesta altra visió.
La visió de l'empresa es dirigeix en especial a les startups tecnològiques i recentment han presentat un nou programa per fomentar-les, Get Impulse, un projecte d'acceleració que preveu generar un centenar de llocs de treball a través de la promoció d'spin-offs del sector deep tech d'universitats. "Volem fomentar el pas de la ciència al mercat perquè es puguin desenvolupar llocs de treball sostenibles", assegura Badia i afegeix: "Volem posar el nostre granet de sorra per la transformació del model productiu del país".
Badia: "Volem posar el nostre granet de sorra per la transformació del model productiu del país"
L'emprenedoria en comunitat
La feina d'Impulse to Grow és molt diversa, però tant Paco Badia com Mireia Mir, partner de l'empresa, coincideixen a resumir-la com l'obstinació per lluitar contra l'anomenada soledat de l'emprenedor o emprenedora. "Hi ha un gran sentiment de soledat entre els emprenedors. Quan comences un projecte tu ho dones tot, però no es pot arribar a tot arreu i et sents perdut. Aquí és on la guia en programes d'acceleració i incubació t'ajuden a guiar-te gràcies a l'experiència externa", explica Mir.
Badia: "Nosaltres no substituïm l'emprenedor sinó que estem aquí per ajudar a la persona que tenim davant"
Hi ha diverses maneres d'enforcar aquest suport. En el cas d'Impulse to Grow l'empresa ofereix guia i acompanyament a través de l'experiència d'altres startups a nou emprenedors amb programes d'incubació i acceleració. També exerceixen com a consultoria i arriben a mediar en inversions i venda d'startups. Badia resum la seva feina com dinàmica. "Hi ha vegades que fas de psicòleg o de guia espiritual, però és perquè nosaltres no substituïm l'emprenedor sinó que estem aquí per ajudar a la persona que tenim davant", explica l'empresari.
Un món a part
"El món de les startups va molt sovint al marge del que passa al mercat", exposa Badia. Segons Badia hi ha lògiques empresarials en moments de crisi com l'actual que les startups no segueixen. "La gent emprèn igualment en moments com aquest, fins i tot n'hi ha que si veuen forçats", afegeix Mireia Mir.
És justament per aquesta inusual conjuntura que els costa sentenciar com ha afectat el virus de la Covid-19 a l'ecosistema startups: "Les startups que estaven enfocades en el turisme ho estan passant més malament, però les de gaming o ecommerce estan vivint un bon moment", exemplifica Badia. Tot i això, el fundador d'Impulse to Grow reconeix que hi ha inversors privats que estan optant per la prudència en aquest moment.