280 caràcters als tuits

Twitter amplia en un experiment el límit de 140 espais a les seves piulades per permetre informacions més àmplies

Europa Press
Madrid
27 de Setembre de 2017
Act. 27 de Setembre de 2017

Twitter ha anunciat l'inici d'un experiment pel qual un nombre reduït d'usuaris a escala global tindrà l'oportunitat d'escriure tuits amb fins a 280 caràcters, enfront dels 140 que actualment permet la xarxa social. L'idioma amb el qual els usuaris es comuniquen a la xarxa social els porta a necessitar més o menys caràcters per expressar-se. En idiomes com el japonès, el coreà o el xinès es pot transmetre gairebé el doble d'informació en un caràcter pel que fa a altres idiomes com l'anglès, l'espanyol, el portuguès o el francès.

Com expliquen Aliza Rosenproduct manager, i Ikuhiro Ihara, sènior software engineer, en un comunicat, la xarxa social vol que "totes les persones al voltant del món puguin expressar-se de manera senzilla", per això, han decidit provar un límit de 280 caràcters. Aquest experiment comptarà amb la participació d'un grup d'usuaris de països on els idiomes es veuen afectats per la necessitat de comprimir idees, que, com expliquen des de la xarxa social, són la majoria, a excepció del japonès, el xinès i el coreà.

La prova que inicia Twitter respon a les dades obtingudes d'un estudi intern, que reflecteix l'espai que ocupen els usuaris en cada tuit que escriuen. Per exemple, només un 0,4% de les piulades enviades en japonès aconsegueix els 140 caràcters, enfront del 9% dels missatges en anglès. L'estudi també revela que la gent fa més piulades en aquells països en els quals els usuaris no han de comprimir els seus pensaments en 140 caràcters o fins i tot els sobren.

L'experiment s'enfronta a la inclinació emocional dels usuaris pels 140 caràcters, part d'identitat de la xarxa social, com reconeixen des de la companyia. No obstant això, des de Twitter consideren que l'ampliació del límit té potencial, al mateix temps que segueix mantenint una restricció breu. "El més important és que funcioni per a la comunitat", com expliquen Rosen i Ihara en el comunicat, i afegeixen que des de la xarxa social "recopilarem dades i el feedback dels usuaris", que servirà per comprovar si funciona en la comunitat abans de prendre una decisió sobre llançar-ho a tothom.