Aibo, el gos-robot que aprèn a estimar

Sony rellança el seu droide en forma de mascota que respon el seu amo amb intel·ligència artificial

El gos robot Aibo de Sony
El gos robot Aibo de Sony
Redacción VÍA Emprendida
Barcelona
08 de Novembre de 2017

El gegant tecnològic japonès Sony ha anunciat el llançament el proper 11 de gener d'un nou robot domèstic en forma de gos i capaç de crear connexions emocionals amb les persones, 12 anys després d'abandonar el sector de la robòtica domèstica.

 

La mascota artificial mantindrà el nom del seu predecessor Aibo, un pioner gos-robot, que Sony va treure a la venda en 1999, i la fabricació de la qual va detenir el 2006.

El nou Aibo incorporarà els últims avanços de la robòtica, incloent diversos sensors, una càmera situada al nas i ulls tipus led, amb la finalitat de fer els seus moviments i expressions més naturals, segons ha informat l'empresa.

 

A més de donar afecte als seus amos, el robot serà capaç d'aprendre noves paraules, gestos i ordenis i respondrà a aquestes a través d'un sistema d'intel·ligència artificial en el núvol, que li permetrà desenvolupar una personalitat única.

Segons l'empresa nipona, la intel·ligència i curiositat del gos-robot fomentaran la creació de "connexions emocionals profundes", així com de records "per a tota una vida".

Quant al seu aspecte, el nou Aibo té formes arrodonides, expressius ulls verds i orelles i cua de color marró, una imatge més natural que la dels seus predecessors, de color platejat, i amb formes marcades.

Al costat de la mascota artificial, Sony també llançarà una aplicació mòbil perquè els usuaris puguin ensenyar trucs al seu Aibo, així com accessoris perquè aquest pugui jugar, com l'Aibone (un aparell en forma d'os).

Amb el llançament d'aquest tipus de robot, Sony segueix els passos d'altres empreses nipones com el gegant de les telecomunicacions Softbank, que va treure al mercat l'androide Pepper al juny de 2015, i torna a apostar a més per la innovació després d'anys de reestructuració.