
08
de Març
de
2016
L'icònic fabricant d'automòbils alemany BMW està de celebració: enguany fa 100 anys de la fundació de la companyia, i ho celebra amb una mostra de creativitat i innovació.
Durant l'any, mostraran al món el concepte del futur –o el que ells imaginen com el futur–, per a cadascuna de les seves quatre marques: BMW, Mini, Rolls i motocicletes.
De fet, ahir mateix l'empresa ja va mostrar com seria el futur dels cotxes BMW. Així, el model batejat com a Vision 100 Concept redefineix molts dels conceptes que donem per descomptats en un vehicle.

Pel que fa al seu aspecte exterior, tot i la imatge extremadament futurista del cotxe, les seves formes encara recorden els models actuals, amb el panell frontal tan representatiu de la marca.
El cotxe compta amb dos modes de conducció: l'"Ease" i el "Boost". Amb la primera opció, el cotxe funciona de manera totalment autònoma, sense cap tipus de control per part de l'usuari.
En el mode "Boost", un petit volant es desplega davant el seient del conductor, i l'enorme vidre es converteix en una pantalla de realitat augmentada que presenta diferents ajudes visuals per fer la conducció més senzilla i segura.

Aquesta pantalla de realitat augmentada es converteix en un sistema d'entreteniment panoràmic –imagineu-lo en tota la superfície del parabrises del cotxe– mentre el vehicle funciona en mode automàtic.
Una altra de les excentricitats futuristes del cotxe és "Companion", un objecte que, segons la marca, simbolitza la disponibilitat, connectivitat i intel·ligència del vehicle, capaç d'aprendre aspectes claus sobre el conductor, oferir-li informació en temps real i fins i tot realitzar tasques rutinàries. Quan el cotxe funciona en mode "Ease", Companion avisa als vianants que poden creuar el carrer de manera segura.

A l'hora de la veritat, la gran majoria d'aspectes d'aquest vehicle encara no estan ni en fase de desenvolupament, i per tant trigarem anys a veure'ls en un cotxe de veritat –si és que arribem a veure'ls–. Tot i això, és realment interessant veure com una marca com BMW ha fet un exercici de creativitat disruptiva donant ales a la imaginació.
Durant l'any, mostraran al món el concepte del futur –o el que ells imaginen com el futur–, per a cadascuna de les seves quatre marques: BMW, Mini, Rolls i motocicletes.
De fet, ahir mateix l'empresa ja va mostrar com seria el futur dels cotxes BMW. Així, el model batejat com a Vision 100 Concept redefineix molts dels conceptes que donem per descomptats en un vehicle.

Pel que fa al seu aspecte exterior, tot i la imatge extremadament futurista del cotxe, les seves formes encara recorden els models actuals, amb el panell frontal tan representatiu de la marca.
El cotxe compta amb dos modes de conducció: l'"Ease" i el "Boost". Amb la primera opció, el cotxe funciona de manera totalment autònoma, sense cap tipus de control per part de l'usuari.
En el mode "Boost", un petit volant es desplega davant el seient del conductor, i l'enorme vidre es converteix en una pantalla de realitat augmentada que presenta diferents ajudes visuals per fer la conducció més senzilla i segura.

Aquesta pantalla de realitat augmentada es converteix en un sistema d'entreteniment panoràmic –imagineu-lo en tota la superfície del parabrises del cotxe– mentre el vehicle funciona en mode automàtic.
Una altra de les excentricitats futuristes del cotxe és "Companion", un objecte que, segons la marca, simbolitza la disponibilitat, connectivitat i intel·ligència del vehicle, capaç d'aprendre aspectes claus sobre el conductor, oferir-li informació en temps real i fins i tot realitzar tasques rutinàries. Quan el cotxe funciona en mode "Ease", Companion avisa als vianants que poden creuar el carrer de manera segura.

A l'hora de la veritat, la gran majoria d'aspectes d'aquest vehicle encara no estan ni en fase de desenvolupament, i per tant trigarem anys a veure'ls en un cotxe de veritat –si és que arribem a veure'ls–. Tot i això, és realment interessant veure com una marca com BMW ha fet un exercici de creativitat disruptiva donant ales a la imaginació.