• Innovació
  • Això és el que Facebook i Whatsapp comparteixen sobre tu

Això és el que Facebook i Whatsapp comparteixen sobre tu

Tot i que Zuckerberg va assegurar en el seu moment que serien aplicacions independent, totes dues comparteixen informació dels seus usuaris

Whatsapp i Facebook comparteixen dades dels usuaris
Whatsapp i Facebook comparteixen dades dels usuaris
Quico Domingo
22 de Maig de 2017
Act. 22 de Maig de 2017

Quan Facebook va comprar Whatsapp –l'octubre del 2014 per 19 milions de dòlars–, en una de les primeres declaracions que va fer Mark Zuckerberg al respecte, va assegurar que les dues companyies seguirien operant de manera totalment independent, i que Facebook no tenia cap intenció d'interferir en els plans de Whatsapp.

Aproximadament un any i mig després –a l'agost del 2016–, Whatsapp va enviar per primer cop als seus usuaris una actualització de la seva política de privacitat, en la que s'explicava que la companyia començaria a compartir dades amb Facebook –sense especificar quines–.

Ara, gairebé un any després, la Comissió Europea ha anunciat una multa de 120 milions de dòlars a l'empresa de Mark Zuckerberg per haver-li proporcionat informació falsa, o enganyosa, en el moment de la compra de Whatsapp. Però, què va portar a una empresa com Facebook a ocultar aspectes de la fusió amb Whatsapp, arriscant-se a rebre una sanció milionària? La informació, és clar.

El cert és que l'accés a la base de dades del servei de Whatsapp, proporciona a la xarxa social de Zuckerberg la capacitat de fer tres coses molt importants:

1. Oferir-te suggeriments d'amistat més rellevants
Una de les coses que Facebook fa d'allò més bé és recomanar-nos possibles noves amistats. Tot sovint, en els suggeriments del cercador ens apareixen persones que coneixem, amb qui fa temps que no hi tenim cap relació. Sembla màgia. Ara, amb les dades de Whatsapp, Facebook serà capaç de recomanar-nos amics amb qui hàgim xatejat darrerament.

2. Fer-te arribar publicitat personalitzada
La pela és la pela, i com no és un secret que Facebook viu de la publicitat segmentada, tampoc ho és que Facebook treballa en un sistema per enviar publicitat personalitzada via missatgeria directa de Whatsapp.

3. Saber el darrer cop que et vas connectar
Potser d'entrada aquesta informació pot semblar poc rellevant, però és de vital importància a l'hora de fer-te arribar informació rellevant. Saber si ets actiu amb el telèfon mòbil i l'hora a la qual et lleves o te'n vas a dormir, permetrà enviar-te publicitat molt més adequada al teu ritme de vida.

Ara, com sempre, es torna a encetar el debat sobre fins a quin punt estem disposats a compartir les nostres dades privades a canvi de software i utilitats que podem fer servir de manera gratuïta. De moment ,però, sembla que si volem seguir fent servir Whatsapp, no ens quedarà altre remei, ja que el període per revocar el permís d'accés a les nostres dades Facebook només era vigent durant 30 dies després d'anunciar el canvi de política de privacitat.