• Innovació
  • Allergeneat, l'aliat dels al·lèrgics per fer la compra

Allergeneat, l'aliat dels al·lèrgics per fer la compra

Dos emprenedors catalans creen un software que ajuda a llegir les etiquetes dels aliments a les persones amb problemes d'intoleràncies

Learning to read the labels can be the most difficult thing
Learning to read the labels can be the most difficult thing
Redacción VÍA Emprendida
Barcelona
12 de Gener de 2018

Allergeneat és una aplicació mòbil que neix amb l'objectiu de fer la vida més fàcil a aquelles persones que són al·lèrgiques o intolerants a algun aliment. Actualment hi ha 14 al·lergògens de declaració obligatòria en els productes, la llei exigeix als fabricants que indiquin la seva presència a les etiquetes, però no sempre és fàcil de veure.

Aquesta app, creada per Quim Sánchez i José María Falcón, funciona escanejant els codis de barres dels articles per oferir un resultat visual i intuïtiu en menys d'un segon. Compta amb una base de dades amb més de 100.000 referències de marca pròpia disponibles al mercat nacional que la seva tecnologia pot rastrejar fàcilment. L'usuari només s'ha de crear un perfil en el qual especifica a quins productes és al·lèrgic o intolerant. Després, n'hi ha prou amb escanejar el codi de barres del producte i en menys d'un segon apareix en la pantalla del telèfon ‘apte’ en verd o ‘no apte’ en vermell. D'aquesta manera, el temps que dedica una persona amb al·lèrgies a fer la compra es redueix considerablement.

Sánchez: "Perdíem moltíssim temps llegint totes les etiquetes dels productes” 

La startup s'actualitza mensualment amb 9.000 referències noves. Això la converteix en l‘app referent del mercat, ja que les altres aplicacions tenen prop un terç de les referències i moltes d'elles són introduïdes pels usuaris, reduint la fiabilitat de les dades.

La idea de crear Allergeneat va sorgir fa un any quan a la parella de Quim Sánchez, el creador, li van detectar diverses al·lèrgies alimentàries. “A partir d'aquest moment, fer la compra es va convertir en una odissea, ja que perdíem moltíssim temps llegint totes les etiquetes dels productes”, explica. Llavors Sánchez, que és enginyer en telecomunicacions, va pensar que un lector de codis de barres podria ser la solució davant aquest problema. “Em vaig sensibilitzar encara més quan vaig començar a estudiar sobre aquest assumpte; saber que hi ha 12 milions de persones a Espanya amb problemes d'al·lèrgies i intoleràncies, i que el creixement és exponencial, em va fer posar-me a treballar en una app que pogués ajudar-los”, afirma.

Hi ha 12 milions de persones a Espanya amb problemes d'al·lèrgies i intoleràncies

Sánchez, de Falcón, va presentar aquesta idea a l'acceleradora de startups Yuzz del Banc Santander, que es va emportar el primer premi del Yuzz Sant Feliu 2017. Aquests emprenedors han aconseguit 30.000 euros de fons llavor d'un grup d'inversors privats i 400.000 euros en una primera ronda d'inversió.