• Innovació
  • El nou mercat de les apps de veu per a Alexa

El nou mercat de les apps de veu per a Alexa

Amazon promou la creació de noves aplicacions per incrementar les vendes del seu assistent virtual

Els assistents de veu fan sorgir tot un nou mercat d'apps per aquests dispositius | iStock
Els assistents de veu fan sorgir tot un nou mercat d'apps per aquests dispositius | iStock
Redacción VIA Empresa
Barcelona
08 de Maig de 2019

Telèfons, cotxes, altaveus intel·ligents... Tots estan dotats d’assistents virtuals preparats per ajudar els usuaris en qualsevol necessitat. Ara bé, l’èxit dels assistents com Alexa d’Amazon, Siri d’Apple o Google Assistant depèn de la utilitat i qualitat de les seves aplicacions. Un fet que Amazon té clar i és conscient que si no promou l’aparició d’apps estrella per als usuaris, hi pot haver el risc a llarg termini d’un cert descens en l’ús dels altaveus intel·ligents.

 

El nombre de skills, com Jeff Bezos anomena a aquestes aplicacions, per a Alexa als Estats Units ha crescut de les 25.784 el 2018 a les 56.750 a principis del 2019, segons un informe de Voicebot, la qual cosa suposa un creixement del 120%. De fet, segons el professor d’estudis d’informàtica, multimèdia i telecomunicacions de la UOC, César Córcoles, el mercat de les skills té un gran potencial amb la penetració que tenen els altaveus intel·ligents. Ara bé, l’expert també posa sobre la taula els reptes que presenta. I és que aconseguir que l’assistent virtual interpreti la veu i el seu significat és més complicat que en altres sistemes.

 

Serà per això que el mercat d’apps de veu encara és molt limitat i les poques aplicacions existents tenen poc èxit. Per capgirar aquesta situació, Amazon ha obert un programa de remuneració econòmica per a desenvolupadors de skills externs a l’empresa. Una iniciativa que, després de llançar-se als Estats Units, acaba d’arribar a Espanya per a eixamplar el mercat de les apps de veu i tenir-les també en altres idiomes.

D’aquesta manera, Amazon premia cada mes els desenvolupadors que aconsegueixin més interaccions dels consumidors i assegura que ha arribat a pagar milions de dòlars a creadors de skills independents en més de 20 països des del llançament del programa. L’objectiu és, segons el director d’Amazon Alexa, Rob Pulciani, que cada app creada faci més intel·ligent o més útil l’assistent de veu.