• Innovació
  • Sabem detectar les joguines falses a Amazon?

Sabem detectar les joguines falses a Amazon?

La companyia Red Points conclou en un estudi que només el 61% dels pares és capaç d'identificar les falsificacions en les seves compres online

El 90% dels pares confien en les joguines d'Amazon
El 90% dels pares confien en les joguines d'Amazon
Redacción VÍA Emprendida
Barcelona
05 de Desembre de 2017

La ràpida expansió d'Amazon té un costat negatiu que pot afectar directament als nens. Un estudi realitzat per Red Points, solució tecnològica per a la protecció online de marques, revela que mentre que el 90% dels pares confien que Amazon és un proveïdor fiable, més del 60% d'ells sent poca o cap confiança en la seva capacitat de jutjar si un llistat de productes online és fals o real un cop han vist les imatges a l'anunci del portal ecommerce. Abans de visualitzar-les, només un 23% es veu incapaç d'identificar les falsificacions. Per tant, segons la companyia tecnològica, hi ha evidències que indiquen que els consumidors són més susceptibles a ser enganyats del que creuen.

 

Les falsificacions són un mercat de 460.000 milions de dòlars i representen gairebé el 5% de tots els béns importats a la Unió Europea. Aquests productes afecten virtualment a totes les indústries. No obstant això, la rellevància i magnitud que comporta en la indústria de la joguina ho converteix en alguna cosa alarmant.

Abans de visualitzar-les, només un 23% dels pares es veu incapaç d'identificar les falsificacions

Segons l'Associació de la Joguina dels Estats Units, el mercat global genera unes vendes anuals superiors a més de 80.000 milions de dòlars. L'informe de l'OCDE sobre el comerç de mercaderies fraudulentes i pirates publicat en 2016 situa el sector de la joguina entre els deu principals pel que fa al nombre de falsificacions confiscades.

 

Amazon actua

En l'últim any, Amazon ha presentat iniciatives per mitigar el creixent problema de venda de productes falsos en la seva plataforma. Ha creat equips que lluiten contra les falsificacions a la seva pàgina web i també ha engegat un programa de transparència que ofereix als usuaris detalls sobre els productes que compren.

Tanmateix, ja sigui pels recents casos dels falsos carregadors d'Apple o les falsificacions d'ulleres per a un eclipsi solar, la plataforma d'ecommerce segueix tenint mala premsa a causa del gran abús de marca que existeix en el seu lloc web, especialment des de venedors externs. En els dos mesos transcorreguts des que la companyia alemanya de joguines Caten va començar a treballar amb Red Points, més de 2.300 productes falsos han estat eliminats de diverses plataformes, inclosa Amazon.

Menyspreu de les marques amb falsificacions

Els pares són conscients dels perills de les falsificacions, especialment en la indústria de les joguines. Segons l'estudi de Red Points, dos de cada tres enquestats saben que els productes falsos poden ser nocius, ja que no estan regulats per les normes de salut i seguretat.

Més de 2.300 productes falsos han estat eliminats de diverses plataformes, inclosa Amazon

El 58% dels pares van assenyalar que estan preocupats per l'autenticitat d'un producte quan compren online. De fet, el 72% dels enquestats deixarien de comprar un producte si fossin conscients que estan en el comprat falsificacions nocives.

La recerca titulada Pares i les falsificacions online va ser realitzada per Red Points el juliol de 2017 a diversos pares dels Estats Units. A més d'indicar la prevalença d'Amazon entre altres alternatives online i offline per als consumidors de joguines, la investigació ofereix evidències importants que suggereixen que les marques han de buscar accions més serioses amb la finalitat de controlar i mitigar l'abús de marca online.

Urquizu: "Els pares esperen un control d'alta qualitat sobre els articles que compren per internet"

"Amazon i altres plataformes de comerç electrònic han adoptat plans de negocis agressius amb la finalitat d'impulsar el seu negoci, però és important que es responsabilitzin del que venen online. Els pares esperen un control d'alta qualitat sobre els articles que compren per internet. Això és una crida a totes les marques que estan venent a la web per començar a prendre mesures sobre aquest tema", opina la CEO de Red Points, Laura Urquizu.