Una app per demanar el Bo Social

Endesa a Catalunya compta amb més de 53.000 clients adherits després de tramitar la sol·licitud

Una bombeta de llum càlida penjant del sostre
Una bombeta de llum càlida penjant del sostre
Redacció VIA Empresa
Barcelona
04 d'Octubre de 2018

Endesa ha llançat una aplicació per a dispositius mòbils, Endesa Bono Socialper facilitar la tramitació d’aquesta ajuda a l’usuari. La nova normativa del Bo Social, que ofereix descomptes de fins a un 40% en la factura de la llum, estableix que les persones beneficiàries de l’antic Bo Social han de renovar l’ajut per seguir gaudint-lo. És per això que els clients han de tramitar una sol·licitud de renovació per tal de verificar que es compleixen els nous criteris d’assignació i, així, mantenir el descompte en la factura elèctrica.

 

El funcionament és senzill: s’han d’anar fotografiant els documents requerits i el formulari s’envia automàticament. L’aplicació, que s’ha posat en marxa al setembre, ja ha rebut més de 1.500 sol·licituds a tot l’Estat i s’han realitzat més de 4.000 descàrregues. Un cop Endesa rep la documentació, un equip especialitzat atén les sol·licituds, valida si s’han rebut tots els documents necessaris, fa la consulta al Ministeri d’Energia, Turisme i Agenda Digital per a la seva assignació i, si falta algun document, s’informa al client. Finalment, la companyia comunica al client la resolució del Ministeri.

Pantalles de la app Endesa Bo Social
Pantalles de la app Endesa Bo Social

 

En aquest context, Endesa ha enviat prop de 2 milions de cartes i correus electrònics als seus clients informant dels terminis, la seva ampliació i els requisits i passos a seguir. A més, a principi d’any també es va realitzar una campanya informativa als mitjans de comunicació. Adicionalment Endesa treballa conjuntament amb els Serveis Socials del territori. D’una banda, realitza reunions i formació sobre el nou Bo Social i, de l’altra, també posa a la seva disposició un canal de comunicació específic per a atendre, entre d’altres, consultes sobre el nou Bo Social.

Més de 50.000 catalans adherits

Actualment Endesa a Catalunya compta amb més de 53.000 clients ja adherits al nou Bo Social després de tramitar la sol·licitud, segons estableix la normativa. En aquest sentit, Miquel Funes, director comercial d’Atenció al Client d’Endesa a Catalunya, remarca que “és important que les persones que tinguin l’antic Bo Social i que compleixin els nous requisits, tramitin la documentació per continuar gaudint-lo” i afegeix que “qualsevol client també pot sol·licitar-lo”.