• Innovació
  • Apps per a la gestió eficaç del temps 

Apps per a la gestió eficaç del temps 

VIAempresa destaca les apps de la setmana, tres aplicacions per controlar des dels smartphones el temps que es dedica a les tasques diàries

Clear, l'app per fer llistes de feina
Clear, l'app per fer llistes de feina
Quico Domingo
29 de Març de 2014
Act. 17 d'Abril de 2014

Un dels reptes més importants en el dia a dia de les persones ocupades és sens dubte la gestió del temps. Però cada persona és un món, amb els seus hàbits i metodologies de treball, fet que fa complicat trobar una app que serveixi per tothom. A continuació, us en proposem tres apps, per les tres tipologies d'usuari més comuns.


1. Per als qui els agrada tenir-ho tot controlat: Sunrise Calendar
Sunrise Calendar és un substitut del calendari per defecte d'iPhone i iPad que, amb l'actualització a iOS7 s'ha tornat una mica caòtic.

L'app permet connectar calendaris de Google Calendar, iCloud o Exchange i, a més, enllaçar-se amb les nostres xarxes socials: Facebook, Twitter, Linkedin o FourSquare.



Un cop configurat, el sistema funciona com un calendari normal, això si, amb un disseny molt més cuidat que el de l'app per defecte d'Apple. Incorpora, a més, algunes peculiaritats: De manera totalment automàtica, enllaçarà els assistents a les nostres reunions amb els seus perfils de Twitter i Linkedin, permetent-nos accedir ràpidament a més sobre ells.

Tots els events, a més, es poden classificar en categories identificables ràpidament, com "Dinars", "Trucades", "Reunions", fet que facilita molt fer-nos una idea de com tenim el dia amb un sol cop d'ull.

2. Per als amants de la simplicitat: Clear
Clear és una aproximació molt més simplificada a l'organització de tasques. Ens permet fer llistes de "To-Do" de feines a realitzar. La clau de l'èxit d'aquesta app rau en la seva simplicitat: l'absència total d'elements d'interfície ens permet focalitzar l'atenció completament en les tasques.



Totes les accions que podem realitzar, com ara marcar un ítem com a completat, crear-ne un de nou, o reorganitzar-ne la prioritat, es fan mitjançant gestos del dit convenientment explicats a l'inici de l'app. A més de la versió per iPhone i iPad, disposa de versió Mac, que es manté sincronitzada de manera automàtica fent servir iCloud.

3. Per als poc organitzats: HabitRPG
HabitRPG és una app web, iPhone i Android que gamifica les tasques diàries. La idea darrera de la gamificació, és incloure mecàniques de joc en tasques rutinàries que no són lúdiques, per enfortir-ne la motivació i la captació d'atenció. En aquest sentit, HabitRPG, ens permet crear un avatar que anirà millorant o empitjorant en funció de la quantitat i tipologia de les tasques que completem.

Totes les tasques diàries, es classifiquen en "Positives" (com ara fer una hora de feina), "Negatives" (com per exemple menjar en una cadena de fast-food) o "Positives i Negatives" (com per exemple, pujar a casa per les escales, que esdevé una tasca positiva si es realitza, i negativa si no).

A mida que anem completant aquests hàbits o tasques, el sistema ens recompensarà punts d'experiència per al nostre avatar, o amb diners que podem fer servir per personalitzar-ho.