Aritex i Eurecat ajuden a Airbus a provar una ala per reduir les emissions de CO2. En concret, l'empresa de Badalona i el centre tecnològic han desenvolupat les plantilles, utillatges i accessoris necessaris per al desmuntatge de les ales originals de l'Airbus A340, que s'ha fet servir com a laboratori, i els components per instal·lar les ales de flux laminar per realitzar les proves en vol. El desenvolupament ha inclòs des de la fase conceptual fins a l'entrega.
La tecnologia d'ala laminar, anomenada Blade, ha estat fabricada per un consorci europeu liderat per Airbus i permetrà rebaixar a la meitat la fricció alar en nous models d'avió i reduir les emissions de diòxid de carboni en un 5%, segons es desprèn dels resultats de les primeres proves en vol. Malgrat que els avantatges de les ales laminars es coneixen des de fa dècades, no s'havien pogut aplicar a l'aviació comercial fins ara per falta d'una tecnologia adequada.
Sobre la iniciativa, la directora de Tecnologia i Transferència d'Eurecat, Myriam García-Berro, subratlla que el projecte Blade "aporta a Eurecat experiència i visió en tecnologia innovadora en el sector aeronàutic i obre la porta a participar en projectes de gran envergadura que des de Catalunya poden transformar la indústria aeroespacial per fer-la més eficient, competitiva i sostenible".
El desenvolupament de la tecnologia Blade s'emmarca a la iniciativa Clean Sky de la Comissió Europea, en la qual participen 21 socis europeus, i ha rebut el premi de tecnologia comercial a l'Aviation Week Laureate Awards, els guardons de referència en el sector de la innovació aeroespacial. Eurecat s'han fet càrrec de diversos processos i tecnologies per l'assemblatge del demostrador a la línia de muntatge final a la ciutat francesa de Tarba.