Cada vegada hi ha més persones que opten per comptar amb una mascota. Aspectes com la humanització dels animals, la companyia, el teletreball, la qualitat de vida o la pandèmia de la covid-19 han sigut alguns dels factors que expliquen el notable increment de despesa destinat a les mascotes. A tall d’exemple, en tan sols dos anys ha augmentat un 38% el nombre de gossos que tenen les famílies espanyoles, segons Albert Icart, cofundador i CEO de Kibus Petcare. Els productes, serveis i la tecnologia orientada cap a les mascotes està en constant desenvolupament, amb innovacions que van des d'assegurances mèdiques i menjar natural fins a solucions d'intel·ligència artificial.
L'edició de l'EU-Startups Summit 2022 que té lloc al Palau de Congressos de Barcelona del 12 de maig al 13 de maig ha apostat per un sector petcare en auge. O així ho han plasmat a la ponència impartida per l’acceleradora d’innovació Unleashed Purina amb How PetTech innovation enriches the lives of pets and their owners. Exciting Insights from this massive market. Estem en un sector en transformació, amb aplicacions que informen, d’altres que ajuden a l’entrenament, a la salut, a l’adopció o a la mobilitat de mascotes. Però la premissa: fer que la criança de mascotes sigui una experiència fàcil i perfecta.
Kibus, la startup made in Catalonia
Sònia Sáez, veterinària i Corporate Communication & Purina Brand Manager Spain explica a VIA Empresa que a l’Estat espanyol hi ha més gossos i gats que nens menors de 15 anys. Com a curiositat, els Estats Units és un referent del sector, així com els països nòrdics. Però a Catalunya tenim molt a dir. O així ho remarca l’empresa emergent del sector petcare que brilla els últims mesos: Kibus Petcare.
Icart: “En tan sols dos anys ha augmentat un 38% el nombre de gossos que tenen les famílies espanyoles”
Tal com avança en exclusiva a VIA Empresa el cofundador i CEO de la companyia, Albert Icart, fa tres anys que van néixer i en breu esperen facturar 1,5 milions d’euros anuals i aconseguir 2.000 subscriptors. El valor afegit: compten amb el primer dispositiu que cuina aliment saludable per a mascotes automàticament. És a dir, des del mòbil pots escollir les dosis que dónes a les teves mascotes i també disposes d’un registre històric de tot el que ha adquirit, ideal per si hi ha un problema posterior. “Molt sovint ens definim com la Nespresso per a gossos”, explica amb humor Icart.
Actualment, participen a l’EU-Startups Summit 2022 de la mà del programa d’acceleració de startups de Nestlé Purina Unleashed i compten amb un pressupost i assessorament de l’equip sènior de Purina. També hi ha altres empreses emergents internacionals que se centren en la introducció de proteïnes alternatives a les dietes de les mascotes i la resta es focalitzen en l'avenç de la qualitat de vida dels animals a través de noves solucions digitals, l'atenció veterinària i el benestar.
Per a Jeff Hamilton, director general de Nestlé Purina Petcare a Europa: “després d'una pandèmia mundial, el nombre de propietaris de mascotes i amants dels animals a tot el món és més gran que mai, i el sector està responent accelerant la seva innovació, oferint solucions més ecològiques, intel·ligents i millors que mai”. I que ho diguin als 28 milions de mascotes que viuen al nostre país. Sembla que la població cada vegada està més ben informada dels efectes positius que comporta la tinença d'animals de companyia.