Telefónica ha presentat aquest diumenge al Mobile World Congress Aura, un assistent de veu amb intel·ligència artificial incorporada amb el qual pretén revolucionar la relació amb el client. L'operadora s'ha aliat amb els gegants d'Internet com Google, Microsoft i Facebook, en les quals integrarà aquesta eina de la denominada quarta plataforma. Podran fer servir una primera versió d'Aura a Argentina, Brasil, Xile, Alemanya i Espanya. Inicialment arribarà als dispositius dels clients a través d'una aplicació mòbil. Els usuaris podran comunicar-se amb la xarxa en temps real a través de múltiples canals i preguntar sobre la seva factura, els serveis contractats, l'ús de dades i altres continguts. Segons un comunicat de Telefónica, aquesta plataforma permetrà oferir "als seus clients una forma senzilla i natural de relacionar-se amb la companyia".
Des del 2012 Telefónica ha invertit uns 56 milions d'euros en el desplegament d'aquesta infraestructura d'última generació, la integració de tots els seus sistemes d'IT i el desenvolupament de nous productes i serveis digitals.
La companyia també ha anunciat el llançament de Movistar Home, un dispositiu que integrarà en tots els seus serveis la intel·ligència artificial d'Aura. Amb capacitats d''edge computing' per processar i analitzar dades, Movistar Home vol convertir-se en un centre de connexió de tots els dispositius de les llars des del qual els usuaris puguin gestionar els seus serveis. Equipat amb una segona pantalla, permetrà fer trucades i videotrucades que podran projectar-se a la televisió. L'usuari també podrà gestionar la connectivitat del router i controlar la veu de la televisió. D'aquesta manera, parlant amb Aura, els clients podran canviar de canal, programar una gravació o demanar una recomanació. Movistar Home arribarà inicialment a l'Estat espanyol a la tardor.