Baby&Chic, el Wallapop dels bebès

Dues mares emprenedores llancen una aplicació mòbil per posar a la venda productes en desús dels més petits de la casa

Els usuaris classifiquen els seus productes a l'aplicació
Els usuaris classifiquen els seus productes a l'aplicació
Neus Navarro
21 de Juliol de 2016
Les emprenedores Marta Suria i Vega Reig són mares amb l'armari ple roba que ja no utilitzen i han pensat per què no fer d'aquesta situació un negoci rendible. És d'aquesta manera com ha sorgit Baby&Chic, una nova app de compravenda de productes infantils que han creat dues valencianes fincades a Barcelona. Amigues des de la infància, la maternitat les ha unides en aquesta nova aventura empresarial. "Ens hem trobat amb l'armari dels nostres nens replets de coses gairebé noves i fins i tot algunes amb etiquetes, coses que et regalen i que, sigui per grandària del bebè o per la temporada no et quadra i mai arribes a estrenar... I se'ns ha ocorregut donar-li una nova oportunitat", explica Reig.

El funcionament de l'aplicació és fàcil, ja que en només 60 segons es poden pujar productes a Baby&Chic alhora que comprar altres a preus "increïbles". Les creadores de l'app confien que la seva eina "és una bona forma d'estalviar en coses per als nens i recuperar el que s'ha invertit, a més que contribuïm al medi ambient".

Un armari digital
Un exemple d'economia circular que beu del model de Wallapop, la popular xarxa de compravenda de productes de segona mà. En aquest cas, Baby&Chic és molt més especialitzada, ja que se centra en el sector infantil. Organitza els productes per talles, marques i colors, des de roba infantil, passant per joguines o controladors visuals mentre dormen, etc.



A més, una altra diferència és que l'app sí que gestiona el pagament dels productes, ja que de manera mensual, l'usuari rep un únic pagament amb els diners de les seves vendes. Entre el dia 1 i el 10 del mes següent, rep en el seu compte bancari el pagament de tot el venut durant el mes.

Amb tot, el preu el marca el client, l'empresa només s'encarrega que la compra i els enviaments siguin segurs perquè es pugui comprar i vendre amb total confiança. L'usuari només ha de crear l'armari del seu nen i pujar les fotos. Una vegada hagi venut, se li envia per e-mail un codi que haurà d'enganxar en el paquet i portar-ho a l'oficina de Correus més pròxima. Els compradors paguen 3,50 euros per despeses d'enviament i ho reben en 72 hores.

L'aplicació és de descàrrega gratuïta i ja està disponible per a iOs i Android.