• Innovació
  • Barcelona Games World professionalitza el talent

Barcelona Games World professionalitza el talent

El saló sobre videojocs crea la nova Games Startup Competition que seleccionarà els 60 millors joves projectes

La darrera Barcelona Games World ha superat totes les expectatives
La darrera Barcelona Games World ha superat totes les expectatives
Redacción VÍA Emprendida
Barcelona
24 de Juliol de 2018
Act. 24 de Juliol de 2018

L'àrea professional de Barcelona Games World (BGW) experimentarà en la seva tercera edició un salt qualitatiu important que reforçarà el seu vessant internacional alhora que consolidarà el seu paper com a plataforma d'impuls de la indústria i el talent nacional en el sector dels videojocs. La Co-Op Business Zone reunirà desenvolupadors amb inversors i publishers nacionals i internacionals, mentre que la nova Games Startup Competition seleccionarà els 60 millors joves projectes.

La principal novetat a l'apartat professional serà la Games Startup Competition organitzada en col·laboració amb GameBCN, el centre i incubadora de videojocs de Barcelona. El pròxim 1 d'agost s'obrirà el període d'inscripció de projectes que finalitzarà el 28 de setembre. Els projectes podran inscriure's en quatre categories diferents en funció de l'àmbit de cada projecte: Mobile games, PC games, Console games i Virtual experiences, que engloba tots els projectes relacionats amb realitat virtual (VR) o realitat augmentada (AR).

Un jurat format per professionals del sector seleccionarà els 60 millors projectes nacionals i internacionals -tres per categoria- que rebran com a premi un estand a la zona professional de BGW i l'entrada al programa de networking i finançament. 

Networking i finançament

D'altra banda, la Co-Op Business Zone serà un espai de trobades de negocis entre publishers, inversors i developers. En la tercera edició de BGW, participaran en aquest espai uns 125 desenvolupadors, la qual cosa suposa un creixement del 25% pel que fa als 99 registrades en l'edició de 2017. A més, el nombre de publishers i inversors presents en aquesta activitat també ha crescut i aconseguirà els 40, cinc més que l'any anterior.

Aquestes trobades se celebraran els dies 29 i 30 de novembre i tindran un format cara a cara de 30 minuts que el seu objectiu és impulsar els sectors indie i startup de la indústria nacional.

Noves vocacions

A més, amb l'objectiu de seguir impulsant el desenvolupament de la indústria espanyola del videojoc i la formació de noves vocacions, BGW també tindrà un espai dedicat a la formació superior en videojocs, on diferents universitats mostraran les seves múltiples propostes en aquest àmbit, tant grau com a postgraus relacionats amb els videojocs, i podran explicar als visitants els seus programes docents i les característiques i sortides d'aquests estudis.

Entre els centres ja confirmats figuren la Univesidad de Barcelona (Escola de Noves Tecnologies Interactives), IDEM (Creative Arts School), la Universitat Oberta de Catalunya, LaSalle (Funitec) i la Universitat Pompeu Fabra (Fundació Tecnocampus Mataró-Maresme), entre altres.

Una altra de les experiències pensades per a docents serà la segona edició de Concurs INTEF de bones pràctiques en la qual es premiarà els millors projectes educatius que incorporin l'ús de videojocs a les aules. Aquesta activitat, patrocinada per GAME, està organitzada amb la col·laboració del Ministeri d'Educació, Cultura i Esport, a través de l'Institut de Tecnologies Educatives i Formació del Professorat.

Finalment, el dissabte 1 de novembre, BGW acollirà les conferències educatives InnoBAR que reuniran mig centenar de professors per presentar 10 "píndoles" educatives d'un màxim de 5 minuts, en les quals compartiran consells i experiències.