Barcelona és la primera ciutat del món amiga de la cultura vegana i vegetariana i un grup d'emprenedors catalans ha volgut contribuir-hi llançant al mercat Barcelona Veg Friendly. Aquesta nova aplicació, apta per a iOS i Android, permet connectar a vegans, vegetarians i simpatitzants d'aquesta cultura amb els millors restaurants d'aquest tipus de cuina de la ciutat comtal.
L'app disposa també d'una àmplia oferta de perruqueries, botigues i pastisseries veg friendly per completar una oferta que sigui amigable amb aquest estil de vida. Amb més de 1.000 instal·lacions en poc temps, Barcelona Veg friendly és gratuïta per a clients i establiments, els quals poden trobar en aquesta una via per donar-se a conèixer entre un públic objectiu cada vegada més creixent.
“El nostre objectiu passa per dotar d'una eina a la comunitat vegetariana i vegana on poder trobar tota una oferta de restaurants, botigues i perruqueries respectuosos amb una vida sana i amb el medi ambient. Més que simplement trobar un restaurant per dinar o sopar o ser una simple guia de botigues d'aliments saludables, l'app pretén esdevenir un punt de trobada online que serveixi a milers de persones cada mes”, explica David Lara, director de desenvolupament de Barcelona Veg friendly.
A cada ressenya d'un establiment, l'usuari pot trobar informació bàsica del restaurant i altres dades d'interès com la seva ubicació en el mapa i si gaudeix d'alguns criteris com terrassa, WiFI, disponibilitat per a grups, accés per a persones amb discapacitat, productes emprats, etc. A més, el client pot rebre ofertes i les últimes novetats dels seus establiments favorits.
Com a factor diferencial, Barcelona Veg friendly és una app interactiva que permet que el client pugui deixar comentaris sobre la seva experiència, així com incloure nous locals i comerós per a que l'oferta per als amics de la cultura vegana i vegetariana creixi exponencialment al nombre d'usuaris a la ciutat comtal.
“Permetent que als clients incloure nous comerços veg friendly pretenem augmentar l'oferta i crear una comunitat més àmplia que es retroalimenti sola i creixi amb les experiències d'uns usuaris i uns altres. En aquest sentit, ens agradaria que l'Ajuntament de Barcelona, així com les administracions públiques aportessin el seu granet de sorra amb la difusió d'aquesta nova iniciativa per seguir amb el desenvolupament i implantar millores”, comenta Lara.
L'app està disponible en dos idiomes, castellà i anglès, pensant en el públic local però també en els milions de turistes que visiten Barcelona cada any. Està disponible tant a Apple Store com a Google Play.