• Innovació
  • Bitrendy, un mercat de segona mà per a 'influencers'

Bitrendy, un mercat de segona mà per a 'influencers'

Un emprenedor llança una plataforma on adquirir els productes que promocionen les creadores de tendència de les xarxes socials

Víctor Garcia-Nadal és el fundador i CEO de Bitrendy
Víctor Garcia-Nadal és el fundador i CEO de Bitrendy
Aiats Agustí
02 de Febrer de 2017
Qualque cop has volgut comprar algun dels productes que defineixen l'estil de les influencers de moda a les xarxes socials? Certs estudis revelen que a Europa el 70% de consumidors de moda online compraria si una influencer els recomana un producte i als Estats Units aquesta xifra es dispara fins al 92%. Basant-se en aquestes xifres, en Víctor Garcia-Nadal llança Bitrendy, una plataforma que permet als seus usuaris comprar els articles que les marques envien a les creadores de tendència d'Instagram o Youtube.

"Tothom guanya"
Garcia-Nadal, CEO i fundador de la startup, defineix la plataforma com "el lloc on es pot comprar roba de segona mà de les influencers i on es pot descobrir els seus darrers posts i vídeos". És a dir, segons el seu fundador, "Bitrendy és l'armari de les influencers". Garcia-Nadal explica que una bona amiga seva, la influencerAlejandra Riviere, rebia al dia una mitjana de dos productes de grans marques. "Això fa que aquestes noies vagin acumulant roba i al final no hi caben a l'habitació", diu l'emprenedor.

Així, Bitrendy "gestiona aquesta roba perquè elles en treguin un profit". La plataforma va a buscar les peces de roba, crea un perfil per a cada influencer i posa a la venda aquests productes. El consumidor pot accedir a aquestes peces "exclusives" i rep el producte en packaging personalitzat d'aquella influencer. "Ens basem molt en l'exclusivitat i la personalització, així com l'experiència d'usuari, potenciat amb els posts i els vídeos", diu l'empresari i afegeix que "tothom guanya, el client obté un producte únic i les noies treuen un benefici econòmic". A més, les noies també promocionen la plataforma en els seus comentaris a les xarxes.

L'emprenedor remarca que Bitrendy no és només un ecommerce, sinó que també és una plataforma "on l'usuari trobarà contingut inspirador" i que vol ser una guia per les i els seguidors i seguidores d'aquestes noies, perquè "vegin tendències i estil de vida".

Bitrendy contacta actualment una per una i de manera personal amb cada influencer que vol afegir a la plataforma i en poques setmanes d'activitat ja compten amb unes 20 noies entre les quals hi ha la mateixa Riviere, Silvia Bosch, Alba Encabo o Charlotte Prevos. Per escollir les candidates es fixen en les interaccions a les xarxes socials d'aquestes noies i l'engagement que generen. D'altra banda, el cost dels productes l'estableix cada influencer i sol ser un 60% del preu original.



Influir a Europa
Garcia-Nadal va entrar a l'acceleradora de Bankia i Conector, ubicada a Barcelona Activa, amb una idea que feia un any i mig que havia nascut. En aquell moment ell va detectar que molts usuaris preguntaven a la seva amiga Alejandra on podien comprar els productes que ella lluïa. "Vaig pensar, com és que no hi ha una aplicació on les influencers puguin penjar una foto dels productes i es pugui comprar directament?", relata l'emprenedor.

En un principi Garcia-Nadal va llançar una primera versió en què també treballava amb producte nou i col·laborava amb marques, però després d'entrar a l'acceleradora ha acabat de polir el model de negoci. Ara fa un mes que el projecte camina amb l'actual concepte. "Fa 10 anys veies una pel·lícula i et preguntaves on podries comprar la jaqueta que porta aquell actor, això amb Instagram ha explotat i aquí vaig veure una oportunitat de negocis", diu l'emprenedor.

L'aplicació compta amb 1.500 descàrregues i ha aconseguit 15 transaccions en aquest temps. Bitrendy, que ha tancat un crèdit Enisa pel seu llançament, dóna feina actualment a tres persones a jornada completa i a tres més a temps parcial. De cara a aquest 2017, segons diu Garcia-Nadal, l'objectiu de la startup és assolir una facturació de 400.000 euros, 70.000 descàrregues i arribar a comptar amb 450 influencers adscrites a la plataforma. Tot això de moment a escala espanyola, tot i que "l'any que ve intentarem obrir mercat a Anglaterra, França, Alemanya o Itàlia. Encara ho hem d'estudiar".