• Innovació
  • El 'blockchain' també és transparència (i feminisme)

El 'blockchain' també és transparència (i feminisme)

Women in Mobile dedica el seu cinquè aniversari a un dels segments amb més alta creació d'ocupació, però menys demanda i bretxa de gènere

El 'blockchain' modifica la nostra vida, la indústria i altres àmbits | iStock
El 'blockchain' modifica la nostra vida, la indústria i altres àmbits | iStock
Redacción VÍA Emprendida
Barcelona
05 de Març de 2019

El blockchain ha transformat les nostres vides i tendeix a fer-ho cada vegada més i de manera més ràpida. Però, podem estar segurs de compartir les nostres dades i de fer transaccions amb total seguretat? Segons Women in Mobile (WiM), la transparència d'aquesta tecnologia -que permet realitzar i garantir transaccions sense necessitat d'intermediaris- està garantida, però encara queden moltes coses per millorar. Si bé aquest segment del sector tecnològic és un dels que més ofertes publiquen, també és cert que li costa trobar perfils professionals qualificats per ocupar aquestes vacants.

 

"Tot va sobre la confiança i el llenguatge. Per a nosaltres, és més important dir que anem a resoldre un problema, que explicar la tecnologia que hi ha al darrere". Amb aquestes paraules, la cap de desenvolupament de negoci de Tracer, Carmen Navarro, vol deixar clar que les persones que treballen en aquesta tecnologia "tenen la responsabilitat de fer que el client entengui com funciona", però encara queda camí per recórrer.

 

Durant la celebració del cinquè aniversari de Women in Mobile, la cap global de banca de Ripple, Marjan Delatinne, es pregunta que per què avui en dia és "tan costós, ineficient i poc fiable" el fet de moure diners. La llum, però, es veu al final del túnel. Sectors com el financer o el legal ja busquen la manera d'implementar aquesta tecnologia de la forma més segura possible.

I és que el blockchain ja és a les nostres vides i cada vegada estarà més present en tots els aspectes que conformen el nostre dia a dia com l'alimentació, la salut, el turisme, l'educació... I, justament per això, es necessiten perfils que puguin treballar en aquest terreny ja que, segons lamenta WiM, "àrees com el Big data, el màrqueting digital, la Intel·ligència Artificial o el blockchain registres les bretxes més grans" a nivell d'ocupació. Tanmateix, però, i segons InfoJobs, encara hi ha només un 27% de dones a la direcció dels departaments de tecnologia a Espanya. "En el cas del blockchain, es tracta d'un camp en què impera una cultura dominant masculina encara més accentuada".