El contact center CatServeis SXXI ha implementat una nova tecnologia de realitat virtual (VR) per mesurar el nivell d'estrès dels seus treballadors i millorar-ne, diuen, la salut mental. Segons la companyia, el projecte forma part d'un estudi sobre salut i satisfacció al lloc de treball que van engegar al febrer i que durarà fins principis de 2022.
L'estudi, segons CatServeis, pretén "millorar l'estat mental dels treballadors mitjançant una pràctica meditativa mentre estan immersos en un entorn de realitat virtual". L'aplicació, creada per un grup d'investigadors internacionals per al projecte Covid Feel Good, situa l'usuari en un espai completament diferent al seu lloc de treball; i està disponible tant en català com en castellà.
El projecte, que va néixer amb l'objectiu de millorar l'estat mental de les persones confinades durant la pandèmia, s'aplica a 60 treballadors voluntaris del contact center. L'empresa espera, amb aquesta aplicació, "millorar l'estat de salut mental dels seus treballadors, potenciar el seu nivell de satisfacció laboral i millorar la seva productivitat".