16
de Juliol
de
2016
La possibilitat que els bots d'internet –programes capaços de simular una conversa intel·ligent en forma de text o veu– siguin només una moda passatgera –com tantes altres– és plausible. Tot i això, si tenim en compte que les aplicacions de xat ja són el mètode de comunicació preferit de més d'una generació i que grans companyes com Apple, Google o Facebook ja aposten per aquesta tecnologia, fa pensar que realment els xat-bots poden ser el relleu natural dels serveis d'atenció al client de tot tipus de negocis.
Des de demanar una pizza, un taxi o realitzar una modificació en els serveis contractats de la vostra operadora, el fet d'interactuar amb una màquina aporta grans avantatges tant per al client com per a les companyies.
D'entrada, s'eliminen els temps d'espera en poder executar infinites instàncies dels tele-operadors al mateix temps. Però anant més enllà, les companyies podran obtenir informació estadística molt més fiable sobre les consultes i necessitats dels seus clients sense necessitat de fer-los contestar enquestes o confiar en les classificacions dels seus tele-operadors.
Però, com funciona un xat-bot? I el que és més interessant, com en podem crear un?
El primer problema és la fragmentació. Encara ens trobem en una fase inicial de la tecnologia i les grans plataformes de missatgeria instantània disposen, com no podia ser d'altra manera, d'interfícies de programació diferents entre si. No obstant això, existeixen algunes eines cross-platform que ens permeten crear la lògica del bot –sense necessitat de programar– i exportar-lo per a les principals plataformes de missatgeria.
I d'entre les diferents propostes, darrerament es parla molt de Sequel, doncs permet crear la lògica que hi ha darrere d'una interfície conversacional d'una manera gràfica i intuïtiva.
Per començar, hem de pensar en un xat-bot com un llibre de "tria la teva pròpia aventura", en el qual es presenten algunes opcions a l'usuari per tal de fer-lo navegar en una història precreada. A partir d'aquí, ho podem complicar tant com vulguem.
Sequel ens permet crear una història en forma d'arbre de decisions, en la qual plantegem preguntes a l'usuari i li oferim diverses opcions de resposta, en forma de botó –la manera més senzilla–, o de resposta de lliure.
En aquest cas, Sequel disposa d'un mòdul de processament de llenguatge natural que permet detectar paraules clau per tal de redirigir l'usuari cap al camí correcte.
A més, per als usuaris més avançats, Sequel permet connectar-se amb serveis externs com ara catàlegs de producte, serveis de reserva de tiquets o qualsevol sistema que admeti connectivitat externa.
I un cop acabat, el sistema permet exportar el xat-bot a Facebook Messenger, Telegram o Kik Messenger, de manera que una sola lògica és capaç de donar servei a diferents plataformes.
Voleu veure'n el resultat? Us hem preparat un exemple molt senzill, a mode il·lustratiu, que podeu accedir afegint a Telegram l'usuari VIAempresaBot.
Des de demanar una pizza, un taxi o realitzar una modificació en els serveis contractats de la vostra operadora, el fet d'interactuar amb una màquina aporta grans avantatges tant per al client com per a les companyies.
D'entrada, s'eliminen els temps d'espera en poder executar infinites instàncies dels tele-operadors al mateix temps. Però anant més enllà, les companyies podran obtenir informació estadística molt més fiable sobre les consultes i necessitats dels seus clients sense necessitat de fer-los contestar enquestes o confiar en les classificacions dels seus tele-operadors.
Però, com funciona un xat-bot? I el que és més interessant, com en podem crear un?
El primer problema és la fragmentació. Encara ens trobem en una fase inicial de la tecnologia i les grans plataformes de missatgeria instantània disposen, com no podia ser d'altra manera, d'interfícies de programació diferents entre si. No obstant això, existeixen algunes eines cross-platform que ens permeten crear la lògica del bot –sense necessitat de programar– i exportar-lo per a les principals plataformes de missatgeria.
I d'entre les diferents propostes, darrerament es parla molt de Sequel, doncs permet crear la lògica que hi ha darrere d'una interfície conversacional d'una manera gràfica i intuïtiva.
Per començar, hem de pensar en un xat-bot com un llibre de "tria la teva pròpia aventura", en el qual es presenten algunes opcions a l'usuari per tal de fer-lo navegar en una història precreada. A partir d'aquí, ho podem complicar tant com vulguem.
Sequel ens permet crear una història en forma d'arbre de decisions, en la qual plantegem preguntes a l'usuari i li oferim diverses opcions de resposta, en forma de botó –la manera més senzilla–, o de resposta de lliure.
En aquest cas, Sequel disposa d'un mòdul de processament de llenguatge natural que permet detectar paraules clau per tal de redirigir l'usuari cap al camí correcte.
A més, per als usuaris més avançats, Sequel permet connectar-se amb serveis externs com ara catàlegs de producte, serveis de reserva de tiquets o qualsevol sistema que admeti connectivitat externa.
I un cop acabat, el sistema permet exportar el xat-bot a Facebook Messenger, Telegram o Kik Messenger, de manera que una sola lògica és capaç de donar servei a diferents plataformes.
Voleu veure'n el resultat? Us hem preparat un exemple molt senzill, a mode il·lustratiu, que podeu accedir afegint a Telegram l'usuari VIAempresaBot.