Aquesta setmana ens ha sorprès la notícia que Instagram ja ha superat Twitter en nombre d'usuaris actius, arribant als 300 milions enfront dels "només" 284 milions amb què compta la xarxa social de l'ocellet. Tot i que a priori la xifra és molt cridanera, també cal interpretar-la en el context. Per descomptat, d'entrada és difícil que una fotografia publicada a Instagram aconsegueixi la mateixa repercussió que una piulada a Twitter, d'una banda perquè a Instagram la informació no és fàcilment redistribuïble entre usuaris i de l'altra perquè els tuits, de per si, poden contenir informació molt més rica que les imatges –vídeos, enllaços i, òbviament, contingut textual-.
No obstant això, això no vol dir que s'hagi de menystenir unes xifres tan importants com aquestes. De fet, en sectors com la gastronomia, el turisme o l'oci entre d'altres, on la imatge és sovint més important que la paraula, Instagram pot arribar a aportar més valor que Facebook o Twitter.
Abans d'obrir un compte d'Instagram per una empresa o marca, cal tenir presents cinc detalls importants:
1. Escollir un bon nom d'usuari
Algunes recomanacions bàsiques que poden semblar òbvies a priori són evitar noms massa llargs, caràcters especials com ara guions o números o intentar que es correspongui amb la marca de la vostra empresa, amb la que segurament els usuaris pensaran a buscar-vos. Si us equivoqueu, no patiu, Instagram us permet canviar de nom des del vostre perfil d'usuari.
2. Dades rellevants per al vostre compte
Un cop registreu el vostre usuari, és important omplir-ne les metadades. Poseu una fotografia de perfil identificativa –la vostra marca o un detall d'aquesta, per exemple- i ompliu el text biogràfic del perfil. Expliqueu qui sou i a què us dediqueu i vinculeu-hi les vostres adreces web, de Facebook o Twitter per intentar redirigir usuaris entre les diferents xarxes.
3. Feu servir el mateix nom d'usuari a totes les xarxes socials
Això pot semblar molt obvi, però molts cops no és així. La darrera cosa que voldríem és que els usuaris es confonguin de nom en mencionar-nos en una de les dues xarxes socials pel fet de no tenir-hi el mateix nom.
4. Escolliu els hashtags adequats
Sobretot al principi, per captar usuaris nous, caldrà que feu us de les etiquetes o hashtags. Aquestes permeten classificar una foto dins d'una temàtica, i serveixen de porta d'entrada d'usuaris que cerquen nous perfils interessants a qui seguir. No se n'ha d'abusar, però aplicacions com Instatag us diran, en temps real, els hashtags més populars segons temàtiques, països o moments determinats.
5. Feu concursos originals
Una altra manera de guanyar seguidors és organitzar concursos. A priori, per fer-ho n'hi ha prou amb demanar als usuaris que publiquin fotos amb una temàtica determinada etiquetades sota un hashtag concret per tal de generar activitat al voltant de la vostra marca. Penseu un motiu original i oferiu un premi cridaner per atreure com més gent millor.
Tot i això vigileu, la línia entre tenir un gran èxit i generar una crisi és molt fina, i no voldrem que la xarxa s'ompli de fotos satíriques sobre la nostra marca...
No obstant això, això no vol dir que s'hagi de menystenir unes xifres tan importants com aquestes. De fet, en sectors com la gastronomia, el turisme o l'oci entre d'altres, on la imatge és sovint més important que la paraula, Instagram pot arribar a aportar més valor que Facebook o Twitter.
Abans d'obrir un compte d'Instagram per una empresa o marca, cal tenir presents cinc detalls importants:
1. Escollir un bon nom d'usuari
Algunes recomanacions bàsiques que poden semblar òbvies a priori són evitar noms massa llargs, caràcters especials com ara guions o números o intentar que es correspongui amb la marca de la vostra empresa, amb la que segurament els usuaris pensaran a buscar-vos. Si us equivoqueu, no patiu, Instagram us permet canviar de nom des del vostre perfil d'usuari.
2. Dades rellevants per al vostre compte
Un cop registreu el vostre usuari, és important omplir-ne les metadades. Poseu una fotografia de perfil identificativa –la vostra marca o un detall d'aquesta, per exemple- i ompliu el text biogràfic del perfil. Expliqueu qui sou i a què us dediqueu i vinculeu-hi les vostres adreces web, de Facebook o Twitter per intentar redirigir usuaris entre les diferents xarxes.
3. Feu servir el mateix nom d'usuari a totes les xarxes socials
Això pot semblar molt obvi, però molts cops no és així. La darrera cosa que voldríem és que els usuaris es confonguin de nom en mencionar-nos en una de les dues xarxes socials pel fet de no tenir-hi el mateix nom.
4. Escolliu els hashtags adequats
Sobretot al principi, per captar usuaris nous, caldrà que feu us de les etiquetes o hashtags. Aquestes permeten classificar una foto dins d'una temàtica, i serveixen de porta d'entrada d'usuaris que cerquen nous perfils interessants a qui seguir. No se n'ha d'abusar, però aplicacions com Instatag us diran, en temps real, els hashtags més populars segons temàtiques, països o moments determinats.
5. Feu concursos originals
Una altra manera de guanyar seguidors és organitzar concursos. A priori, per fer-ho n'hi ha prou amb demanar als usuaris que publiquin fotos amb una temàtica determinada etiquetades sota un hashtag concret per tal de generar activitat al voltant de la vostra marca. Penseu un motiu original i oferiu un premi cridaner per atreure com més gent millor.
Tot i això vigileu, la línia entre tenir un gran èxit i generar una crisi és molt fina, i no voldrem que la xarxa s'ompli de fotos satíriques sobre la nostra marca...
Subscriu-te de franc a VIA Empresa i rebràs al teu correu les nostres millors històries, reportatges i entrevistes, a més d’altres avantatges exclusius per a subscriptors.
Abans d'enviar-nos les teves dades llegeix la següent informació INFORMACIÓ BÀSICA SOBRE PROTECCIÓ DE DADES Responsable del tractament: TOTMEDIA COMUNICACIÓ, S.L. Finalitat del tractament: Atendre les sol·licituds d'informació que els usuaris d'aquest formulari ens enviïn. Legitimació: Consentiment de l'interessat en enviar-nos el formulari amb les seves dades. Destinataris: El personal, la direcció de l'empesa i els prestadors de serveis necessaris per complir amb les nostres obligacions. No cedirem les seves dades a tercers. Drets que l'assisteixen: Té dret a accedir, rectificar i/o suprimir les seves dades, així com altres drets, com s'explica detalladament a la política de privacitat, dirigint-se a privacitat@totmedia.cat. Informació addicional: Per a més informació consultin la política de privacitat.