La cultura startup es menja el boicot

Glovo, SocialCar i HolaLuz elogien el talent de l'equip i alerten que "hi ha molt boicotejador"

Sacha Michaud (Glovo), Mar Alaracón (SocialCar) i Carlota Pi (HolaLuz) durant l'esmorzar organitzat per 'Expansión'. | VC
Sacha Michaud (Glovo), Mar Alaracón (SocialCar) i Carlota Pi (HolaLuz) durant l'esmorzar organitzat per 'Expansión'. | VC
Victor Costa
Exdirector de VIA Empresa
Barcelona
22 d'Octubre de 2018

Deia el filòsof Peter Drucker que "la cultura es menja l'estratègia per esmorzar". Tres startups catalanes d'èxit com són Glovo, SocialCar i HolaLuz s'han posat d'acord a l'hora de reivindicar la importància de tenir un equip A, com el de la famosa sèrie nord-americana, que estigui alineat amb la cultura de l'empresa per triomfar. 

 

Cada cas és un món, però sovint la fórmula guarda paral·lelismes. "És absolutament imprescindible tenir l'equip A i no hi ha res més catalitzador que et diguin que és impossible", assegurava la fundadora i CEO de HolaLuz, Carlota Pi, durant un esmorzar organitzat per Expansión. El cofundador de Glovo, Sacha Michaud, defensa que s'ha de persistir per trobar el millor talent i sobretot, aquells que millor entenguin el modus vivendi i operandi de la startup on treballen.

Michaud: "L'avantatge dels petits contra els grans és 'el mind to market', provar i equivocar-se abans que la perfecció"

"L'avantatge dels petits contra els grans és el mind to market, provar i equivocar-se abans que la perfecció", ha afegit. En aquesta mateixa línia, la fundadora i CEO de SocialCar, Mar Alarcón, ja alertava durant l'últim First Tuesday presentat per Carlos Blanco que "si vols mesurar molt les coses mai no llançaràs res". Dels errors també s'aprèn i sovint amb cultura positiva. 

 

La inspiració sorgeix d'on menys t'ho esperes. HolaLuz va néixer d'unes cerveses i un treball sobre energia verda, SocialCar és la història d'amor d'Alarcón amb el seu marit i soci Francesc Queralt que va sobre rodes i Glovo és fruit del American Dream d'Òscar Pierre i Michaud. "Quan ho vam crear ens van dir que estàvem com una cabra, que era impossible i que la gent estava enganxada al seu cotxe. Fora les etiquetes", recorda Alarcón.

Alarcón: "Quan ho vam crear ens van dir que estàvem com una cabra i que era impossible"

Els resultats no admeten massa dubtes: HolaLuz té 400 clients nous cada dia, SocialCar té 200.000 usuaris compartint vehicle i Glovo té 12.000 glovers i ja ronda 20 països en menys de tres anys des de la seva creació. Encara hi ha lloc per una queixa generalitzada: "No sabem què tributar i anem a per la innovació, el progrés i la societat de la informació" i "l'economia col·laborativa s'ha demonitzat". 

Per si de cas, Michaud ha preferit curar-se en salut a la cursa de les estrelles emprenedores: "Recomano a aquells que comencen que no escoltin a cap emprenedor d'èxit". I amb un somriure, Alarcón ha assentit: "Hi ha molt boicotejador". L'equip A al rescat.