Telefónica ha triat la seva seu a Barcelona per donar a conèixer les últimes innovacions tecnològiques amb l’objectiu d’apropar-les a les empreses del sector minorista. Amb aquest moviment, la companyia reforça els seus plans de digitalització.
Sota el nom de Retail Innovation Day, l’acte ha comptat amb la participació d’Albert Castellanos, secretari d’Empresa i Competitivitat de la Generalitat i Jordi Giné, director de Grans Comptes i Administracions Públiques de Telefónica.
“Hi ha un escenari desafiador per a la indústria del retail”, apunta Castellanos. En aquest sentit, l’alt càrrec de l’administració catalana destaca com “les empreses minoristes s’enfronten amb alta competència a la pressió dels preus i l’impacte del comerç electrònic en gegants globals com la Xina”.
Més enllà dels parlaments, l’agenda de la trobada ha estat protagonitzada per xerrades vinculades als nous models de negoci de la revolució digital, les tendències actuals i el futur del món retail o com les empreses gestionen els seus processos de digitalització.
En un altre ordre, fa uns dies, Telefónica ha anunciat que la fibra òptica ja ha arribat a 112 nous municipis de Catalunya. El grup va tancar l’any 2022 amb quatre milions de llars i negocis que tenen accés a la xarxa ràpida de Movistar.
“El nostre objectiu és digitalitzar totes les ciutats i poblacions de Catalunya”, exposa Chema Casas, director general de Telefónica al territori. Sense deixar aquest àmbit, Casas vincula l’èxit del projecte a la col·laboració entre el sector públic i el món privat.