Més enllà de l’ús d’eines de gestió de xarxes com ara HootSuite o similars, que ens permeten publicar i monitoritzar diversos canals socials a la vegada, existeixen petits serveis gratuïts que poden ajudar-nos enormement en la gestió de les xarxes socials del nostre negoci. A VIA Empresa us hem preparat un recull dels més útils:
1. Klout
Aquest servei, és un índex qualitatiu –que va de 0 a 100– d’usuaris en xarxes socials, que pot ajudar-nos a discernir entre usuaris –o clients– influents, o no. Per veure l’índex Klout d’algú, només cal accedir a l'URL (https://klout.com) seguit del nom d’usuari de Twitter, per exemple https://klout.com/mossos La pàgina que veurem ens informa de les xarxes socials connectades de què disposa l’usuari en qüestió, el seu índex, i alguns temes en els quals se’l considera expert.
Actualment, algunes línies aèries o hotels ja fan servir Klout per oferir descomptes o upgrades als seus clients segons el seu grau d’influència a les xarxes socials o per decidir com actuar en cas d’una queixa.
2. Buffer
La plataforma Buffer és un servei que ens permet automatitzar la publicació de contingut durant tot el dia i la nit, de manera que podem deixar piulades de Twitter o entrades de Facebook programades per publicar-se a l’hora que decidim. Encara que algunes eines com HootSuite ja incorporen una opció per programar la publicació de contingut, Buffer permet establir un calendari personalitzar per a cada xarxa i dia de la setmana, i anar-lo nodrint des del seu web o mitjançant una extensió per als principals navegadors.
3. Pocket
Pocket és un servei és l’arxivador d’Internet, una espècie de “Marcador de preferits” amb súper-vitamines. Gràcies a una extensió al navegador, Pocket ens permet desar la pàgina que estem visitant –i categoritzar-la–, per consultar-la en qualsevol moment.
A més, en la seva darrera actualització, Pocket escaneja el contingut desat per proposar-nos-en de rellevant.
4. If This Then That
A VIA Empresa hem parlat en alguna ocasió d’aquest servei que “posa a treballar” Internet per a nosaltres. Bàsicament, el que ens permet és crear petites “receptes” que actuen quan passen coses. Per exemple, podem dir-li a IFTTT –l’abreviatura d’If This Then That– que si algú ens etiqueta en una foto a Facebook, automàticament la guardi a Dropbox, o ens enviï un correu electrònic avisant-nos, o que qualsevol imatge que publiquem a Instagram es publiqui de manera automàtica i nadiva a Twitter.
Aquests són només alguns exemples, ja que IFTTT permet interactuar amb centenars de serveis, fins i tot alguns de la Internet de les Coses!
5. Twitter Moments
Twitter Moments és com un “diari” o un recull de piulades al voltant d’un tema o un esdeveniment concret. A diferència dels hashtags, els moments es creen de manera manual, així que nosaltres mateixos podem decidir crear un “moment”, i afegir-hi les piulades, nostres o d’altres usuaris, que considerem més rellevants. A més, cada moment disposa d’una adreça pròpia en forma de línia temporal, que ens permet compartir-los o guardar-los de manera senzilla.