L'empresa Kantar Worldpanel classifica els productes més innovadors del 2015 en el seu Radar de la Innovació 2016. Ho fa en base a la penetració d'aquests productes i la taxa de repetició de la innovació en contraposició a la mitjana de la seva categoria. Concentrats en tres categories: alimentació, begudes i perfumeria i drogueria; les ampolles Font Vella Kids, amb reproduccions de personatges com els de la pel·lícula Frozen, encapçalen la llista.
Després de quatre anys de caiguda del nombre de productes innovadors en gran consum, el 2015 ha viscut un repunt del 9% amb 118 innovacions que superen les 108 de l'any anterior. Per categories, alimentació i begudes són les que més novetats han ofert per davant d'un cert estancament en el camp de la drogueria i la perfumeria. Ara bé, si una cosa deixa clara l'estudi és que la innovació segueix a càrrec bàsicament de les marques del fabricant (89,5%) per davant de la de les marques del distribuïdor (10,5%). D'entre els fabricants, el que més productes innovadors ha ofert durant el 2015 és Danone, seguit per Font Vella i Bimbo; mentre que en els distribuïdors Mercadona lidera per davant de Lidl.
Aquests són els 10 productes de gran consum més innovadors del 2015:
Els productes més innovadors
Font Vella Kids, Yatekomo Yakisoba Pollo i l'Actimel Por-vital encapçalen un rànquing centrat en productes d'alimentació, begudes i drogueria
14
de Maig
de
2016