Seat presentarà el seu patinet elèctric aquests dies en el Smart City Expo World Congress, que se celebra del 13 al 15 de novembre a Barcelona i que emmarca també el Smart Mobility Congress. Una aposta més de la companyia automobilística per la micro mobilitat personal. Però Seat no és l’única empresa que s’ha sumat a la moda dels patinets elèctrics.
La companyia nord-americana Ford ha entrat en el negoci dels patinets elèctrics compartits amb l’adquisició de la startup Spin. Gràcies a l’experiència de l’empresa emergent, que té presència a 9 ciutats dels Estats Units, Ford preveu desplegar els seus patinets per més de 100 ciutats a tot el món fins al 2020.
Amb aquesta iniciativa, Ford es disputarà el mercat dels Estats Units amb Bird i Lime. Aquesta segona és propietat d’Uber, des que el passat mes de juliol la plataforma de transport de vehicles amb xofer entrés com a inversor a la startup. D’aquesta manera, Uber col·labora amb Lime com a soci estratègic en l’espai de patinets elèctrics amb l’objectiu d’oferir al públic una varietat més gran de modes de transport i facilitar cada cop més la vida sense cotxe.
El mateix camí ha seguit Cabify, que ha invertit en la startup espanyola Movo per tal de fomentar la micromobilitat amb més de 20.000 patinets elèctrics que es podran trobar a Espanya, Xile, Colòmbia, Perú i Mèxic, segons informen en un comunicat. A través de l’app de Movo es podran localitzar i desbloquejar els patinets escanejant el codi QR del manillar. L’empresa fundada per Juan de Antonio s’ha proposat crear la plataforma més gran de Mobility as a Service (Maas) a Espanya i Amèrica Llatina.
Però no només les empreses de transport aposten pel patinet elèctric, sinó que la tecnològica Xiaomi també va llançar fa un any el seu vehicle de mobilitat personal, anomenat Mi Electric Scooter. Així com Miró Electrodomèstics, que el passat mes de juliol va obrir una nova línia de negoci enfocada en la mobilitat urbana.
Una nova forma de mobilitat que arrela amb força a les grans ciutats i a la qual les empreses s'hi han muntat a sobre per no passar per alt l’oportunitat de negoci que representa en el món de les smart cities i la mobilitat compartida.