04
de Novembre
de
2015
L'empresa catalana Dinantia, de l'acceleradora Start-up Catalonia de la Generalitat al Baix Llobregat, ha creat una aplicació que posa en contacte escoles i famílies a través de notificacions al mòbil. La solució es posarà en marxa aquest novembre a 12 escoles catalanes, i té l'objectiu de facilitar la comunicació amb els pares, fent-la instantània i més accessible. Es tracta d'un producte gratuït per a les famílies i que l'empresa dissenya a mida per a les escoles, amb el seu logotip i imatge corporativa.
D'aquesta manera, l'aplicació permet enviar qualsevol tipus de missatge, notificar qualsevol incidència que passi a l'escola, enviar informació sobre canvis d'horaris, fotografies o vídeos d'excursions i activitats o recordar material que els alumnes han de dur al centre. També pot informar del menú del dia i avisar de possibles absències en el cas d'alumnes adolescents.
Missatges per tothom
Els missatges es poden enviar a tota l'escola, a un curs concret, una classe determinada o només als pares d'un alumne. L'escola decideix qui pot enviar els missatges – professors, administració i directors, per exemple-, podent comprovar si s'han llegit per part dels pares. L'enviament es pot fer des d'un ordinador o des del mòbil.
Segons el cofundador de l'empresa, Borja Berenguer, "el 80% de les famílies no estan plenament satisfetes amb la forma en què el col·legi es comunica amb els pares". Ara, amb aquesta aplicació, "deixem enrere les cartes en paper, que moltes vegades es perdien; els correus electrònics, que només obren un de cada quatre pares i al cap de sis hores d'haver-se enviat; o els sms, que tenen cost i no poden contenir fitxers adjunts", assegura Berenguer, que lidera un equip de cinc persones responsables de tot el desenvolupament de l'eina.
De moment, l'aplicació només és unidireccional, és a dir, són els professors i membres de l'escola qui poden dirigir-se a les famílies. Ara bé, tot i que els pares no poden enviar missatges, sí que poden respondre directament des de l'aplicació quan el centre o professor els hi formula una pregunta.
Dinantia va néixer el 2012 oferint una aplicació per comprar menjar en línia. Aquest any, al passar per l'acceleradora Start-up Catalonia de Castelldefels, l'empresa s'ha entrevistat amb diverses escoles i ha detectat aquesta necessitat, creant la nova aplicació i ampliant el seu model de negoci.
D'aquesta manera, l'aplicació permet enviar qualsevol tipus de missatge, notificar qualsevol incidència que passi a l'escola, enviar informació sobre canvis d'horaris, fotografies o vídeos d'excursions i activitats o recordar material que els alumnes han de dur al centre. També pot informar del menú del dia i avisar de possibles absències en el cas d'alumnes adolescents.
Missatges per tothom
Els missatges es poden enviar a tota l'escola, a un curs concret, una classe determinada o només als pares d'un alumne. L'escola decideix qui pot enviar els missatges – professors, administració i directors, per exemple-, podent comprovar si s'han llegit per part dels pares. L'enviament es pot fer des d'un ordinador o des del mòbil.
Segons el cofundador de l'empresa, Borja Berenguer, "el 80% de les famílies no estan plenament satisfetes amb la forma en què el col·legi es comunica amb els pares". Ara, amb aquesta aplicació, "deixem enrere les cartes en paper, que moltes vegades es perdien; els correus electrònics, que només obren un de cada quatre pares i al cap de sis hores d'haver-se enviat; o els sms, que tenen cost i no poden contenir fitxers adjunts", assegura Berenguer, que lidera un equip de cinc persones responsables de tot el desenvolupament de l'eina.
De moment, l'aplicació només és unidireccional, és a dir, són els professors i membres de l'escola qui poden dirigir-se a les famílies. Ara bé, tot i que els pares no poden enviar missatges, sí que poden respondre directament des de l'aplicació quan el centre o professor els hi formula una pregunta.
Dinantia va néixer el 2012 oferint una aplicació per comprar menjar en línia. Aquest any, al passar per l'acceleradora Start-up Catalonia de Castelldefels, l'empresa s'ha entrevistat amb diverses escoles i ha detectat aquesta necessitat, creant la nova aplicació i ampliant el seu model de negoci.