• Innovació
  • Espanya, al top 5 dels 'stories' d'Instagram

Espanya, al top 5 dels 'stories' d'Instagram

Els usuaris espanyols superen en un 150% la producció mitjana general d''històries'

Facebook va adquirir Instagram el 2012 per 1.000 milions de dòlars
Facebook va adquirir Instagram el 2012 per 1.000 milions de dòlars
Europa Press
Madrid
03 d'Agost de 2017
Act. 03 d'Agost de 2017

La funció Stories d'Instagram, que permet la difusió de fotografies i vídeos efímers a través de la xarxa social, ha complert aquest dimecres un any des del seu llançament. Aquesta funcionalitat s'ha convertit en una de les més populars de la plataforma propietat de Facebook, fins al punt d'haver aconseguit els 250 milions d'usuaris diaris a tot el món, segons xifres de la companyia.

 

Aprofitant aquest primer aniversari, Instagram ha publicat per primera vegada diverses dades relacionades amb el seu ús, en funció d'aspectes com les eines més emprades o les ubicacions des d'on s'ha compartit més contingut efímer. Pel que fa a aquesta última dada, la xarxa social ha identificat Jakarta (Indonèsia) com la localització que ha protagonitzat més 'històries', seguida per Sao Paulo (el Brasil), Nova York (Estats Units), Londres (Regne Unit) i Madrid (Espanya).

Quant als hashtags més utilitzats a Instagram Stories, ha predominat l'ús de #GOODMORNING ('bon dia'), #WORK ('treball'), #GOODNIGHT ('bona nit'), #MOOD (etiqueta de l'estat d'ànim que reflecteix la foto) i #HAPPYBIRTHDAY ('aniversari feliç'). També s'ha destacat l'ús de la geolocalització, seguida del rellotge digital, el like, el hashtag, la temperatura ambient i les màscares.

 

Instagram ha subratllat que des de l'inici del servei a l'agost del 2016, Stories ha incorporat progressivament noves funcions en les 20 actualitzacions que han estat llançades en aquest primer any.

Per sobre de la mitjana global

Els espanyols que utilitzen Instagram Stories solen navegar en els perfils dels seus amics, comptes interessants o de negocis abans que en una localització específica o hashtag.

Les mencions a d'altres comptes d'Instagram suposen més de la meitat de les etiquetes de les 'històries', i tendeixen a ser més interactives que les etiquetes de localització o els hashtags, la qual cosa "demostra que els adolescents són els consumidors i productors més grans d'Stories", amb un consum diari quatre vegades superior al de la resta d'usuaris actius a Espanya, quant al visionat, i sis vegades major quant a producció d'aquests continguts. De fet, la comunitat d'Instagram d'Espanya s'ha convertit "en una de les productores més grans de Stories del món", ja que ocupa la quarta posició a nivell mundial i supera en un 150% la mitjana general de 'històries' per usuari.

Dins les fites destacades per Instagram en aquest primer any d'activitat de Stories, la companyia ha indicat que els 100 milions d'usuaris diaris d'aquesta funcionalitat van ser aconseguits a l'octubre del 2016. La xifra es va incrementar als 150 milions diaris al gener del present any i als 200 a l'abril. D'acord amb les dades de la xarxa social, els 250 milions de persones que utilitzen Stories diàriament es van aconseguir el passat mes de juny.