Ethical Time, una associació sense ànim de lucre fundada per Ignasi Eiriz, estudiant de la Universitat Pompeu Fabra (UPF) de Barcelona, posa en marxa aquest mes de desembre una campanya de micromecenantge per llançar la que afirmen és la primera aplicació de moda sostenible a Espanya. L’innovador projecte aproparà les marques de moda sostenible als seus consumidors potencials.
L’associació proposa la creació d’un espai virtual gratuït que serveixi com a punt de trobada entre consumidors i marques de roba i calçat que segueixin principis sostenibles. L’aplicació i la pàgina web recolliran totes les botigues d’Espanya que compten amb marques responsables amb les persones i el medi ambient, i que vulguin generar un impacte social positiu. El projecte concentrarà, a més, totes les pàgines de venda en línia del territori ja que, com assegura el seu creador, “la majoria de les empreses del sector només tenen presència via online”.
“El nostre objectiu és definir un espai que faciliti la compra amb valors ètics”, comenta Eiriz, “són moltes les persones conscienciades, però, a causa de la falta de recursos, poques poden actuar en conseqüència”. Per això, l’aplicació es presentarà com un servei gratuït tant per als usuaris que se la descarreguin com per a les marques i botigues que vulguin formar part de la iniciativa.
Eiriz: “El nostre objectiu és definir un espai que faciliti la compra amb valors ètics”
Entre els objectius del projecte s’hi troba la creació de la primera Xarxa de Consumidors de Moda Sostenible, un espai on els usuaris puguin, a més, beneficiar-se de descomptes i ofertes especials per part de les marques presents. “Totes les prestacions aniran dirigides a facilitar la compra i informació de moda ètica, i a aproximar les relacions marca-client,” assegura el fundador.
L’associació sense ànim de lucre Ethical Time va nèixer el 2017 i està formada per professors i estudiants de la UPF, i a més compta amb el suport del president de l’associació Justícia i Pau de Barcelona, Arcadi Oliveres.