• Innovació
  • Facebook enviarà Internet via satèl·lit a l'Àfrica

Facebook enviarà Internet via satèl·lit a l'Àfrica

La gran xarxa social vol fer realitat la pretensió de Zuckerberg de portar la web gratis a les economies emergents

Facebook ha anunciat un acord per diversos anys amb Eutelsat, un operador de satèl·lits francès
Facebook ha anunciat un acord per diversos anys amb Eutelsat, un operador de satèl·lits francès
Quico Domingo
06 d'Octubre de 2015
Fa uns mesos comentàvem que Facebook estava començant a provar un sistema per proporcionar accés a Internet en països en vies de desenvolupament mitjançant drones. Pel que sembla, de moment, la companyia de Mark Zuckerberg prefereix assolir l'objectiu fent servir mètodes més tradicionals, encara que no siguin tan vistosos publicitàriament.

Aquest diumenge, Facebook ha anunciat un acord per diversos anys amb Eutelsat, un operador de satèl·lits francès i Spacecom, una empresa de comunicacions via satèl·lit per tal de proporcionar accés a Internet de banda ampla a l'Àfrica sub-sahariana. Aquest anunci forma part de la iniciativa de Facebook per posar a l'abast de tothom alguns serveis web bàsics en aquells països on Internet encara és un luxe.

De fet, Zuckerberg, CEO de la companyia, ja va parlar de les seves intencions en aquest sentit a la darrera presentació que va dur a terme al Mobile World Congress de Barcelona. Pel que sembla, la recerca necessària per poder fer servir drones alimentats per energia solar per proporcionar serveis de telecomunicacions encara es troba en un estat força inicial, motiu pel qual la companyia ha decidit tirar endavant el projecte mitjançant aliances amb empreses de comunicacions existents.

És possible que efectivament, les intencions de Facebook siguin del tot desinteressades. Tot i això, cal recordar que l'empresa va desembarcar a l'Àfrica l'any 2013 i que actualment ja és present a 19 països del continent, en alguns dels quals l'accés a Internet no arriba al 57% de la població.

El continent africà també és un dels principals objectius de Google, que de la mateixa manera que ho fa Facebook, cerca el que ja s'ha batejat com The next billion users, sens dubte un tros de pastís d'audiència extremadament llaminer per a qualsevol d'aquestes grans companyies.