Facebook s'apunta als 'Stories'

La xarxa social inclou els missatges efímers de 24h després d'incloure-les a Instagram

Facebook va adquirir Instagram el 2012 per 1.000 milions de dòlars
Facebook va adquirir Instagram el 2012 per 1.000 milions de dòlars
Europa Press
27 de Gener de 2017
Act. 27 de Gener de 2017
La xarxa social Facebook ultima les seves pròpies Stories, una eina que permet compartir continguts que s'eliminen passades 24 hores, com les que ja estan disponibles a Instagram o Snapchat. La funció, de la qual ja es coneixen les principals característiques, ja s'està provant a Irlanda.

Amb Facebook Stories, la xarxa social de Mark Zuckerberg introduirà les històries efímeres a l'aplicació principal. Aquestes apareixeran en forma de cercles a la part superior de la pantalla, a sobre del tauló, i podran ser tant imatges com vídeos, incloent-hi també filtres. La funció serà gairebé idèntica a les Instagram Stories, que van ser afegides a la xarxa social propietat de Facebook l'agost del 2016.

"Volem fer ràpid i divertit que la gent comparteixi fotografies i vídeos creatius i expressius amb qui vulguin, quan vulguin", ha afirmat Facebook en un comunicat.

Ara per ara, l'eina es troba en fase de prova. Els usuaris d'Android i iOS d'Irlanda ja poden provar aquestes històries efímeres i, segons informa un portaveu de Facebook, la companyia planeja estendre el nou format a més països en els pròxims mesos. 

El llançament de les Facebook Stories suposaria l'intent definitiu de vèncer Snapchat en el seu propi territori: el de les publicacions de 24 hores. Facebook ha anat anunciant els últims mesos funcions similars a les seves altres aplicacions, no només Instagram sinó també Facebook Messenger i Whatsapp.