15
de Maig
de
2015
Act.
08
de Juny
de
2015
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha presentat a l'estació de plaça Catalunya un sistema de càmeres i alertes anomenat 'Detector' que té com a objectiu acabar amb el frau. Segons el president de FGC, Enric Ticó, el sistema es va instal·lar fa un any com a prova pilot a l'estació de Provençai ja ha permès reduir el frau un 70% a l'accés.
El 'Detector' consisteix en una càmera que observa la zona de màquines de validaciói que transmet un avís quan detecta que una persona s'ha colat aprofitant el pas d'un altre usuari. Aquest avís arriba als terminals mòbils dels interventors de l'estació en forma de seqüència d'imatges uns segons després de l'entrada de l'infractor, el qual l'interventor identifica i demana el títol de transport per comprovar si viatja amb bitllet i si aquest és l'adequat; de no ser així tramita la sanció corresponent.
"El 'Detector' s'anirà instal·lant de manera progressiva a altres estacions de FGC", ha sostingut Ticó, que ha agraït el desenvolupament d'aquesta tecnologia pionera a l'enginyera catalana Awaait Artificial Intelligence.
Un frau de 20 milions d'euros
El conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Santi Vila, ha obert la porta, fins i tot, a implementar aquest sistema a altres serveis de transport metropolitans, en què en conjunt el frau té un impacte econòmic de 20 milions d'euros anuals, i segons ha dit la taxa més alta és a Rodalies, seguida de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), i de FGC, on el frau es va situar l'any passat al 0,017%.
"Volem llançar a la ciutadania el missatge que el transport públic és cosa de tots, i la seva sostenibilitat depèn del comportament cívic de tots els usuaris", ha apuntat Vila, que ha destacat la gestió 'smart' de la xarxa d'estacions de FGC.
El 'Detector' consisteix en una càmera que observa la zona de màquines de validaciói que transmet un avís quan detecta que una persona s'ha colat aprofitant el pas d'un altre usuari. Aquest avís arriba als terminals mòbils dels interventors de l'estació en forma de seqüència d'imatges uns segons després de l'entrada de l'infractor, el qual l'interventor identifica i demana el títol de transport per comprovar si viatja amb bitllet i si aquest és l'adequat; de no ser així tramita la sanció corresponent.
"El 'Detector' s'anirà instal·lant de manera progressiva a altres estacions de FGC", ha sostingut Ticó, que ha agraït el desenvolupament d'aquesta tecnologia pionera a l'enginyera catalana Awaait Artificial Intelligence.
Un frau de 20 milions d'euros
El conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Santi Vila, ha obert la porta, fins i tot, a implementar aquest sistema a altres serveis de transport metropolitans, en què en conjunt el frau té un impacte econòmic de 20 milions d'euros anuals, i segons ha dit la taxa més alta és a Rodalies, seguida de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), i de FGC, on el frau es va situar l'any passat al 0,017%.
"Volem llançar a la ciutadania el missatge que el transport públic és cosa de tots, i la seva sostenibilitat depèn del comportament cívic de tots els usuaris", ha apuntat Vila, que ha destacat la gestió 'smart' de la xarxa d'estacions de FGC.