• Innovació
  • Finestretes d'avió que recarreguen el mòbil

Finestretes d'avió que recarreguen el mòbil

Un nou invent preveu aprofitar la radiació solar a grans altures per alimentar els dispositius electrònics dels passatgers d'avió

L'invent està considerat l’evolució més important de l’any per a la indústria aeronàutica
L'invent està considerat l’evolució més important de l’any per a la indústria aeronàutica
Quico Domingo 
29 d'Abril de 2015
Amb la proliferació de les connexions sense fil als avions, sobretot en viatges llargs, els viatgers cada cop es mouen amb més dispositius electrònics a sobre.

Principalment a causa d'aquest fet, a més de la manca d'endolls als aeroports i la durada dels vols, la gran majoria de línies aèries afirmen que s'ha començat a produir un fenomen que han batejat com a "ansietat de la bateria", que provoca que els passatgers demandin amb freqüència endolls a bord i que es comencin a posar nerviosos si no n'hi ha en veure com l'autonomia dels seus dispositius es va reduint.

Ara, la companyia B/E Aerospace ha patentat un nou tipus de finestreta per avions que, en cas d'arribar a implantar-se, de ben segur acabarà amb aquesta ansietat.

L'invent, que ha estat reconegut com l'evolució més important de l'any per a la indústria aeronàutica als premis Crystal Cabin, es basa en canalitzar l'energia solar cap a un endoll USB situat a la part inferior de la finestra.

El jurat d'aquests premis, format principalment per enginyers, ha destacat a més el valor en termes d'impacte mediambiental que ofereixen les noves finestretes, doncs els diferents dispositius electrònics rebran l'energia directament del sol, sense generar cap tipus de residu.

Tècnicament, una pel·lícula finíssima i transparent recobreix la superfície del vidre i converteix la radiació solar –més elevada a les altituds de creuer en que viatgen els avions- en energia de fins a 44 vats.

En aquest mateix sentit, la companyia Boeing ha presentat una nova generació de finestretes –ja instal·lades als models B747- que incorpora un gel a l'interior del vidre que permet al passatger regular la quantitat de llum que hi entra, eliminant la necessitat d'incloure les típiques "persianetes" de plàstic que resten robustesa al fuselatge de l'aparell.