Un grup de joves emprenedors ha desenvolupat FootballAim, una aplicació web que simplifica les tasques diàries d’entrenadors i clubs de futbol. La startup permet que els entrenadors disposin d’una pissarra digital on dissenyar els exercicis de les sessions d’entrenament, i que els coordinadors i els directors esportius visualitzin i donin feedback sobre les sessions creades per tal d’assegurar-se que es compleixen els objectius metodològics planificats pel club en el qual entrenen.
A més, l’aplicació crea una base de dades de milers de sessions que poden reaprofitar tots els entrenadors del club i que genera un know how que no es perd al llarg del temps. “Automatitzar tasques repetitives amb una interfície amigable permet que els entrenadors deixin el paper i el bolígraf de banda i se centrin a millorar els entrenaments, que s’acaba traduint en un millor rendiment dels jugadors”, explica Sergi Broto, director tècnic de l’empresa.
FootballAim inclou també una secció d’estadístiques, scouting o recollida d’informació per ser analitzada posteriorment, un marketplace on comprar planificacions i sessions d’entrenament específiques, i un nou mòdul d’administració que permet al club domiciliar les quotes dels jugadors i fer-ne un seguiment de l’estat.
Una eina per al mercat global
“Sabem que el rendiment dels jugadors millora quan hi ha un treball previ per part de l’entrenador i del club, i nosaltres els hem dotat d’una eina que els facilita molt aquest treball”, apunta Broto. Amb aquesta idea en ment, l'equip -format per Sergi Broto, Eric Borland, Emilio Gómez i Manel Martínez- van fer un estudi de mercat i es van adonar que realment hi havia una necessitat tècnica a cobrir, amb la qual cosa van definir amb més precisió la plataforma i li van acabar de donar la funcionalitat desitjada. En tot aquest procés van comptar amb el suport de la Unitat d’Innovació - UPF Business Shuttle gràcies a la qual van participar en diversos fòrums d’inversió.
Ara FootballAim està desenvolupant l’aplicació per a dispositius mòbils i s’està plantejant expandir-se a països europeus amb una forta tradició futbolística: Regne Unit, França, Alemanya i Itàlia. “Ja estem comercialitzant la plataforma als Estats Units, amb l’ajuda del nou soci David Villa (exjugador del Barça)”, afirma Broto.