Dia intens de feina, d’activitat a la xarxa i d’aprenentatges variats o el que és el mateix, un dia de cada dia en confinament. Encara amb la ressaca del llançament de la campanya #LlibreriesObertes dilluns passat, avui hem fet pública la campanya #KeepSafeStayHome per conscienciar de la importància de quedar-se a casa per a lluitar contra la Covid-19. Parlant amb l’il·lustrador (i pròxim ministre de propaganda i agitació) Jordi Calvís, vam dir de fer alguna cosa per ajudar a la gent que combat en primera línia contra la pandèmia. El Jordi i un servidor hem provat de salvar moltes vegades Catalunya (amb l’èxit que ja coneixeu) però ara la tasca era encara més titànica: salvar la humanitat.
"Semblava que teníem més possibilitats de fer arribar el nostre missatge si apel·làvem al talent i al compromís de tota una comunitat"
En primera instància, vam pensar a fer un cartell que arribés a tothom i apel·lès allò millor de la solidaritat humana amb aspiracions d’icona global. Descartat. En un entorn de sobreinformació com l’actual l’hauríem de fer molt grossa per arribar a generar prou atenció com per tenir un impacte. Descartada l’aventura heroica individual vam pensar en algun projecte col·lectiu que involucrés comunicació, creativitat i disseny gràfic. Semblava que teníem més possibilitats de fer arribar el nostre missatge si apel·làvem al talent i al compromís de tota una comunitat que no pas si depeníem de l’humor del geni creatiu de dos il·luminats amb un magre currículum d’èxits.
I si havíem de fer arribar un missatge visual en forma de cartell i havíem d’apel·lar a la comunitat internacional d’il·lustradors i volíem arribar al màxim de gent havíem d’anar a Instagram. Són faves comptades. El futur ministre tenia experiència en projectes de creació col·lectiva i vam veure la llum: un compte d’Instagram obert a la col·laboració de tothom on s’hi recollirien els cartells inspirats per #KeepSafeStayHome.
Vam començar parlant amb amics, coneguts i admirats i aquests ho han fet amb els seus. El projecte va veure la llum ahir en petit comitè amb els cartells de l’Àlex Santaló, la Laura Gelats, la Cinta Vidal, el Joe Brise, la Bet ‘Anduluplandu’ Díez, del Marçal Aragonès, la Rut Bisbe i Arnau Torrente. Cada aportació fa que el perfil d’Instagram arribi a més gent, tingui més qualitat que multiplica la força del projecte. Hem començat a tenir aportacions internacionals d’il·lustradors que els ha arribat el compte d’Instagram. Al projecte #KeepSafeStayHome són persones de tot el món fent petites coses juntes, allò del Capità Enciam. El disseny gràfic no coneix fronteres ni ideologies i hem volgut fer aquest projecte col·lectiu perquè creiem que #EsteVirusLoParamosUnidos, això sí, amb la resta del món.