• Innovació
  • Glovo, el servei de paqueteria col·laborativa

Glovo, el servei de paqueteria col·laborativa

L'usuari pot veure en tot moment la posició del seu Glover
L'usuari pot veure en tot moment la posició del seu Glover
Quico Domingo 
27 de Febrer de 2015
Act. 30 de Març de 2015
Hi ha sectors en els quals la penetració de la tecnologia és realment baixa, potser per la dificultat o especificitat del sector en si, o simplement perquè a ningú se li ha acudit la manera d'aportar-hi innovació. Recentment hem vist com en sectors tan aparentment tradicionals com el taxi o els aparcaments han començat a aparèixer-hi iniciatives que han actuat com un revulsiu en moments complicats. I sembla que ara li ha arribat el torn al sector de la paqueteria i la missatgeria.

Cal destacar que aquest segment va realitzar l'any passat més de 250 milions d'enviaments, una xifra que creix com l'escuma sobretot gràcies, en gran mesura, a la popularització de botigues en línia. Glovo és una aplicació que arriba amb la intenció de revolucionar el sector, convertint-lo en col·laboratiu.

Aquesta plataforma ideada per Oscar Pierre –de només 22 anys- a finals de 2014 s'encarrega de connectar usuaris o empreses que necessiten enviar paquets o realitzar gestions amb usuaris disposats a fer-les cobrant una tarifa fixa.

El procés és ben senzill: l'usuari que necessita enviar o recollir un paquet fa la comanda des de l'aplicació en molt pocs passos. Un cop fet això, el Glover –l'usuari que farà de missatger- rep una notificació i comença la feina. Mentre duri l'enviament, l'usuari pot veure en tot moment la posició del seu Glover i, per tant, del seu paquet.



Un cop acabada l'entrega, igual que passa en les aplicacions de taxis, es pot valorar el Glover i deixar-li un comentari. És obvi que l'èxit del servei rau en la professionalitat dels seus Glovers. Per això, des de l'empresa fan una entrevista i una petita formació a cadascun dels interessats que, en funció de les valoracions que rebin dels clients, percebran entre el 70% i el 80% del preu de cada enviament. Per a més seguretat, la plataforma compta amb una assegurança de fins a 1.000 euros per les mercaderies que transporta.

Fins ara, Glovo ha realitzat amb èxit 250 enviaments, amb un temps mitjà d'entrega de 24 minuts. El futur de la companyia és realment prometedor: el passat mes de gener va ser una de les 11 startups seleccionades per l'acceleradora de projectes Conector i ara acaba de tancar una primera ronda de finançament de 140.000 euros que els permetrà augmentar l'equip i créixer a tot l'Estat.