La multinacional nord-americana Google ha anunciat un acord per adquirir la firma de tecnologia per a l'esport i la salut Fitbit per 2.100 milions de dòlars. Google es farà així amb el que segueix sent un dels majors actors al mercat de les aplicacions i dispositius vinculats a l'activitat física i de mesurament del ritme cardíac, passos, calories cremades i distàncies recorregudes, entre altres variables.
D'aquesta manera, passarà a competir directament en aquest segment amb Apple, el rellotge del qual Apple Watch realitza funcions similars i al que la companyia de la poma mossegada ha centrat durant els últims anys en l'àmbit de la salut i l'esport.
"Treballant braç a braç amb l'equip d'experts de Fitbit, i aportant la millor intel·ligència artificial, programari i maquinari, podem ajudar a estimular la innovació a la tecnologia i crear productes que beneficiïn a encara més persones al món", va declarar en anunciar l'acord el vicepresident de Google per a dispositius i serveis, Rick Osterloh.
Fundada en 2007 sota el nom d'Healthy Metrics Research, Fitbit va ser una de les empreses pioneres del sector i segueix sent un dels actors més rellevants, encara que en els últims temps ha perdut quota de mercat no només enfront d'Apple, sinó també enfront de rivals que ofereixen productes a preu més competitiu, com els xinesos Huawei i Xiaomi.
Des de la seva creació, Fitbit ha venut més de 100 milions de les seves polseres de mesurament a tot el món i en l'actualitat compta amb 28 milions d'usuaris actius.
Els analistes coincideixen a apuntar que les oportunitats de negoci i el valor estratègic d'empreses com Fitbit de cara al futur es troben en la gran quantitat de dades que manegen sobre l'estat de forma i la salut dels seus usuaris, de naturalesa especialment sensible quant a la privadesa.
La indústria tecnològica ha estat objecte durant els últims temps de dures crítiques i recerques per part dels reguladors precisament pel gran volum de dades dels usuaris que manegen i la seva gestió de la privadesa, per la qual cosa aquesta adquisició previsiblement podria implicar nous escrutinis.
Avançant-se a les crítiques, Fitbit ha assegurat que la seva política de privadesa no canviarà, que seguirà sent "transparent" sobre les dades que compila i les raons per les quals les compila, i que en cap cas permetrà que informació referent a la salut i el benestar dels usuaris sigui usada pel departament de publicitat de Google.