"La innovació a Internet està generada pel consumidor, els directius de les empreses van per darrere i no fan altra cosa que copiar el que el consumidor fa". Aquesta és una de les afirmacions de Javier Rodríguez Zapatero, director general de Google Espanya durant la seva conferència a Madrid, als Matins Esade. El directiu de Google ha traçat un panorama de canvis al món, on Internet juga un paper principal.
"Entrem en la segona revolució digital", ha afirmat el directiu. Segons Rodríguez Zapatero, el comerç electrònic ha crescut un 70% en els últims anys a Espanya, tot i coincidir amb la crisi econòmica i, a nivell mundial, s'estima que a l'inici de la pròxima dècada tothom estarà connectat a través d'Internet. Davant d'aquests reptes, Rodríguez Zapatero, que es qualifica com "un optimista digital", considera que les empreses han d'estar preparades.
L'usuari marca la pauta
"Per això és important que les organitzacions ens preguntem si som capaços de generar processos de reorganització en períodes curts de temps . El consumidor és cada vegada més savi i això no és una bona notícia per a moltes empreses", ha destacat Rodríguez Zapatero . En aquest sentit, el màxim directiu de Google a Espanya ha confessat que ell va comprovar com Google havia respost a aquesta pregunta recentment quan, en una setmana, la companyia va ser capaç de fer un procés de reorganització.
"La segona revolució digital és imparable perquè la utilització del mòbil és imparable", ha assenyalat . Primer es va passar de l'ordinador al mòbil i el directiu de Google vaticina que el següent pas serà a través de la televisió. "L'usuari és l'agent prioritari. No és el proveïdor de serveis qui decideix".
Nous llocs de treball
Rodríguez Zapatero és conscient que a més d'enormes oportunitats, fins i tot per a les pimes, aquest canvi imparable de la segona revolució digital, que "en uns anys generarà prop de 200.000 nous llocs de treball, pot produir dolor" als que no s'adaptin al nou model.
La privacitat com a premissa
El directiu de Google també ha emfatitzat la necessitat d'exigents polítiques de privacitat que protegeixin els usuaris . "Internet és un fenomen global on cal compaginar privacitat i llibertat . En el moment que es trenca aquesta confiança tindrem un problema. I no oblidem que la confiança està a l'altura d'un clic. Nosaltres hem de tenir molta cura i respecte perquè en el moment que fiquem la pota no hi haurà futur", ha sentenciat Javier Rodríguez.
"Entrem en la segona revolució digital", ha afirmat el directiu. Segons Rodríguez Zapatero, el comerç electrònic ha crescut un 70% en els últims anys a Espanya, tot i coincidir amb la crisi econòmica i, a nivell mundial, s'estima que a l'inici de la pròxima dècada tothom estarà connectat a través d'Internet. Davant d'aquests reptes, Rodríguez Zapatero, que es qualifica com "un optimista digital", considera que les empreses han d'estar preparades.
L'usuari marca la pauta
"Per això és important que les organitzacions ens preguntem si som capaços de generar processos de reorganització en períodes curts de temps . El consumidor és cada vegada més savi i això no és una bona notícia per a moltes empreses", ha destacat Rodríguez Zapatero . En aquest sentit, el màxim directiu de Google a Espanya ha confessat que ell va comprovar com Google havia respost a aquesta pregunta recentment quan, en una setmana, la companyia va ser capaç de fer un procés de reorganització.
"La segona revolució digital és imparable perquè la utilització del mòbil és imparable", ha assenyalat . Primer es va passar de l'ordinador al mòbil i el directiu de Google vaticina que el següent pas serà a través de la televisió. "L'usuari és l'agent prioritari. No és el proveïdor de serveis qui decideix".
Nous llocs de treball
Rodríguez Zapatero és conscient que a més d'enormes oportunitats, fins i tot per a les pimes, aquest canvi imparable de la segona revolució digital, que "en uns anys generarà prop de 200.000 nous llocs de treball, pot produir dolor" als que no s'adaptin al nou model.
La privacitat com a premissa
El directiu de Google també ha emfatitzat la necessitat d'exigents polítiques de privacitat que protegeixin els usuaris . "Internet és un fenomen global on cal compaginar privacitat i llibertat . En el moment que es trenca aquesta confiança tindrem un problema. I no oblidem que la confiança està a l'altura d'un clic. Nosaltres hem de tenir molta cura i respecte perquè en el moment que fiquem la pota no hi haurà futur", ha sentenciat Javier Rodríguez.
Subscriu-te de franc a VIA Empresa i rebràs al teu correu les nostres millors històries, reportatges i entrevistes, a més d’altres avantatges exclusius per a subscriptors.
Abans d'enviar-nos les teves dades llegeix la següent informació INFORMACIÓ BÀSICA SOBRE PROTECCIÓ DE DADES Responsable del tractament: TOTMEDIA COMUNICACIÓ, S.L. Finalitat del tractament: Atendre les sol·licituds d'informació que els usuaris d'aquest formulari ens enviïn. Legitimació: Consentiment de l'interessat en enviar-nos el formulari amb les seves dades. Destinataris: El personal, la direcció de l'empesa i els prestadors de serveis necessaris per complir amb les nostres obligacions. No cedirem les seves dades a tercers. Drets que l'assisteixen: Té dret a accedir, rectificar i/o suprimir les seves dades, així com altres drets, com s'explica detalladament a la política de privacitat, dirigint-se a privacitat@totmedia.cat. Informació addicional: Per a més informació consultin la política de privacitat.